VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 23. mars 2010

Snart påske



Dagen i dag er mye bedre enn i går, takket være mange vakre innlegg hos dere, og ikke minst en god natt søvn i sengen. Jeg er et stort B-menneske, husets eneste. Så under dette taket er jeg en raritet, som sjelden får særlig sympati om morgenen. A-menneskser har liten forståelse for B-mennesker synes jeg... Jeg er sjelden oppe og iallefall ikke opplagt tidlig om morgenen. Jeg elsker å sove om morgenen, og gjør alt for å få det til. Men nå skjønner jeg ikke hva som skjer; Jeg våkner av meg selv mellom kl. 06.00 og 07.00. Og har gjort det i snart to uker!!! De andre i familien blir litt skjelvne av denne forandringen.
Sist jeg hadde en sånn periode var i fjor sommer. Jeg våknet tidlig 06.00, stod opp og gikk ut for å plukke moreller. Naboer som heller ikke var vant til å se noen i hagen på denne tiden, stoppet og tok en kort morgenprat (kanskje for å sjekke hvilken tilstand jeg var i...), og fikk med seg fulle kurver når de kjørte videre på vei til jobb.



Det var rett og slett koselig å være tidlig oppe. Min samboer kom ut i hagen 07.00, så mer eller mindre sjokkert ut da han fant meg i treet, og innrømmet at det første han hadde tenkt da jeg allerede var ute av sengen, var "Hva har jeg gjort???" Han prøvde å finne ut om han hadde gjort noe galt,men kunne ikke komme på noe, så han tok sjansen på at det var trygt å bevege seg ut i stuen og se hva jeg drev med. Han ble lettere sjokkert når han fant meg klar for en ny dag ute i hagen kl 07.00. Jeg tror han synes det er mye tryggere når jeg ligger i sengen om morgenen, og kommer trøtt og sliten ut til frokost sist av alle.
Jeg ser frem til å kunne sove om morgenen igjen...

Siden det snart er påske har jeg også suset litt rundt i interiørbloggeverden. Jeg pynter ikke masse til påske... litt dårlig samvittighet der. Jeg liker å pynte ute, og er heller dårlig på å pynte inne...
Jeg pleier å drive noen forsythia kvister, og så maler ungene egg og henger på.

Disse er malt i fjor.


Forsyhian plukket jeg for en uke siden, og nå står den allerede i blomst... Kan ikke huske at den har blomstret så fort før... Virker som den har vært like klar for vår som meg. Jeg håper den holder til påske...
Og med påskeegg, som påskeharen kommer med om påskeaften så er lykken på topp hos de små. Og da er mor fornøyd også.





Jeg pleier å titte innom Emmelines blogg. Hun har mange vakre bilder og artige innlegg. Innimellom må jeg lese de høyt for min samboer,liksom for å vise at det er ikke bare jeg som er shopping-gal eller bare gal. Nå har hennes venninne Sjuskeline startet en anti-interiør blogg. Og den er verdt et besøk. Jeg kjenner meg iallefall igjen. Moro å lese hvordan de to kompleterer hverandre med isne to helt ulike verdener. Jeg ønsker nok å være mer som emmeline, orden, rent og pent. Ambisjonene er det ikke noe utsette på, men jeg ender nok opp mer som Sjuskeline. Siden tema i dag er påske anbefaler jeg DETTE innlegget, ikke glem å lese kommentarene fra Emmeline også:)


Klem fra

10 kommentarer:

Linecas have sa...

Ja sjuskeline får det til hun.Jeg oppdaget henne går. salige stund.jeg lo så jeg grein lenge. Nå er det så at jeg er en av disse interiørbloggerne. Til tider kan det gå en stund mellom mine interiør innlegg, grunnen er da at denne interiørbloggeneren har gitt vaskefilla og støvsugeren midlertidig pensjon. ;-) Forsythiaen min flytta jeg fra i går.Kunne jo ikke like gjerne flytte med meg en så stor busk. men jeg har et kirsebærtre ute i hagen som nok skal få bøte med noen grener. snasent med farger i påsken synes jeg. Men derom er det ikke mange av i blogglandia som synes virker det som.
B menneske. Du er heldig, jeg er i bestefall et D menneske. Familien din hadde vel blitt vettskremt av meg da. Fniiis=))

Linda sa...

Lineca: Jeg lo jeg og, utrlig morsomt. Å ja, kirsebærgreiner er jo såå nydelig. Egentlig liker jeg rosa bedre, men jeg sitter her med forsyhian min:) Og epletreet er jo så lite enda at det kan jeg heller ikke ta greiner av enda:) Om våren er det deilig med farger synes jeg:)D-menneske, he, he, ja det hørtes jo utrolig deilig ut da, Men det spørs om du ikke hatt fått det tøft her i huset da ja:) Jeg trives ikke helt med denne a-menneske perioden min:)Er vel snart mitt gamle jeg vel:)

IngunnBW sa...

Kanskje du har kommet i overgangsalderen? ;) Knis. Du skriver så herlig om mannen din :)

Jeg tror det meste er veldig villig under sneen, det ligger klart der uten tele i jorden. Gult er påske og selv om det kanskje ikke matcher intereiøret, må vi jo sette frem litt gult. Jeg bytter lys, pynter med kyllinger og harer og henger opp egg. Synes det er koselig med disse faste rutinene :) Og om jeg skulle sluntre unna pyntingen får jeg høre det selv om mine store gutteslamper liksom ikke bryr seg. Det gjør de! Du skulle hørt dem da jeg sa at i år trenger vi ikke juletre for dere vil jo ikke gå rundt det alleikvel :D. Ville protester!

Lavendel sa...

Her i Danmark er gul den helt store farve i år i boligen...jeg tror nu ikke jeg vil have den huswt, men udenfor - her om våren er den så smuk!

Frøken Solhat sa...

Søde Linda.....hvor sjovt du skrive om at sove, man skulle næsten tro det var mig der havde lavet indlægget....det passer i hvertfald fint på mig for et par år siden.

Jeg har aldrig i mit liv haft problemer med at sove længe, vende mig om når vækkeuret ringer og snue videre. Det har dog lige så langsomt ændret sig de sidste par år....

Nu er jeg morgenmand....tænder stearin lys, læser og pusler rundt mens huset sover videre. Sidste sommer nød jeg de stille morgener på terassen inden ungerne og manden stod op....fnatastisk at sidde der og høre fuglene og resten af verden vågne

....så hvis dine sovevaner skulle forblive ændret så glæd dig allermest til de stille morgener Linda.

Knus Dorthe

Marit sa...

Vi var jo mange som fikk nytt energien du hadde på morgenen da:-). Morellene dine er jo fantastisk gode!!

Skulle samme iver til å plukke de kl 06 på morgenen sier vi ja takk i år også:-).

God klem

Tonerose sa...

Så vidunderlig med forsythia-kvister som allerede er i blomst! Skikkelig vårstemning da ja, og helt supert til påske. ...også skikkelig stas med barnemalte egg!!

...morgenfugl ja. Jeg trodde egentlig jeg var det jeg, men har innsett at jeg overhodet ikke er det nå som vi har en liten knott som er TIDLIG på'n! :o) men men, deilig å ha energi på sommermorgenen da, og få gjort litt i hagen! hihi.

Så masse løker du har satt, queen of the night har jeg noen av i hagen - og du og du så lekre de er! Gleder meg til å følge blomstringen din. Heldige deg som har spirer i hagen allerede!

Håper du har en herlig dag!

Mia sa...

Jag känner problemet, min man ser alltid lika förvånad ut om jag står upp före 11 i helgene. Men du, vilken härlig blogg du visar till, en frisk pust efter allt det vita, shabby chic, vintage och vad det nu kallas. Den gillade jag :)

Margrethe sa...

Det er nok ikke så greitt å være B-menneske har jeg forstått. Alt er jo lagt opp etter A-menneskets behov :-)Jeg er nå glad for at det finnes begge sorter. For så kan et A-menneske som meg få litt fred om morgenen. En stund for meg selv om morgenen før alle de andre våkner til liv.
Og det der med interiør og sånn...
Jeg tar hva jeg har, og hva jeg bruker, og sper på med litt nytt om jeg husker det. Og det gule vil jeg ha med. I Hellas er forresten påskefargen rød.

gudrun sa...

Hei Linda.
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. :)
Jeg prøvde å legge igjen en hilsen til deg her tidligere idag....men jeg tror den forsvant.....
Kjempekoselig blogg du har!
Jeg tok inn forsythia-kvister til påskeeggene når jeg så dine. :)
Lykke til med hagen, jeg er sikker på at den kommer til å bli nydelig til våren. Du har et flott hjem og en vakker hage.
klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails