VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







onsdag 17. mars 2010




20 Mars er det vårjevndøgn, da øker dagens lengde med 5 minutter hver dag:) DET skal bli deilig:) I dag stod frøsåing på planen. Jeg må innrømme at det er det første året jeg sår sånn på ordentlig. Og gikk i grunn amokk i frøkatalogen til Impecta... Men det er innmari gøy.




I dag har datteren min og jeg sådd. Hun var hjemme fra skolen og ikke i form, men utover dagen ble hun bedre og hjalp meg masse. Hun gjorde den viktigste jobben, nemlig å skrive merkelapper:) Hmmm... hadde en drøm om en sitteplass og lysekrone og sånn i drivhuset, men jammen tar ikke plantene helt overhånd, he, he:) Gleder meg til å ta av bobleplasten på drivhuset og få vasket det ned. Men det er så kaldt om natten enda, så drøyer litt.





Det vi sådde i dag var

Tuppkam "empress"
Trollrudbeckia "green wizzard"
Praktvedd "magic night"
Rødmalva "Zebrina"
Rosenskara "Double Click"
Rosenskara "Tetra Versailles Red"
Zinnia "Thumbelina"
Zinnia "Old Scabiosa"


Resten tar vi i morgen:) Da venter Cobea eller klokkeranke:) Noen av frøene til Zinnia ble spart, de sår jeg litt senere slik at jeg forlenger blomstringen:)
Står på svensk på pakkene, så her ble det litt svensk...
(Jeg ville egentlig ha bildene ved siden av herandre to og to... men det ville ikke de...
Ser mange av dere har så store fine bilder, mens jeg aldri får dem særlig store... Og så får jeg dem alltid på samme sted... Må prøve meg litt frem her...)
Og så må jeg innrømme at jeg er litt misunnelig på alle som har vakre bilder fra tidligere sommere. Siden jeg har hatt fototørke i noen somre, så må jeg ta bilder underveis, derfor blir det en stund til det kommer vakre farger på denne bloggen, desverre... Men jeg nyter deres bilder stort, og gleder meg:)
Takk for at du tittet innom Klem fra

2 kommentarer:

Marit sa...

Hei!

Rukket to fine innlegg i dag jo. Fine bilder av M:-).
Her har jeg endelig fått satt meg ned, blir jo litt hyper når jeg får for meg noe som skal gjøres så det ble malt lister alt for sent i går, og alt for tidlig i dag...da er det jammen deilig å bare sitte her og nyte alt det fine blogglandia har å by på, og ikke minst bloggen din.

Sees fredag!

TorAa sa...

Tenk, endelig er dagen lengre enn natten; bare sååå herlig.
Det å sette de første frø er virkelig spennende.
Vi satte årets første så fort kattungene hadde fått nye steder å bo.
Paprika-frø fra parika kjøpt i vanlig butikk. Og nå:
Det spirer og gror.
Så herlig.
Håper vinteren snart slipper taket.

Ha en flott uke.

Min seneste blog-post er denne gangen her:
http://toraa.blogspot.com/
Du kan gjette hvor vi er;)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails