VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







søndag 13. juni 2010

En "Vi-to-veranda"

I går fikk vi endelig opp møbler på den “nye” verandaen i 2. etasje. Og det blir ganske greit tror jeg. Litt stæsj til så blir det bra. Men jeg må gå varsomt frem slik at stæsjet nesten umerkelig sniker seg på plass… Samboer var rimelig oppgitt i går: “Jeg kan jo ikke sette mine ben noe sted uten å være borti en blomst eller noe annet!” Jeg har ingen planer om å slutte, så jeg valgt å bare la han blåse ut sin frustrasjon, men jeg må vel innrømme at den helt store boltre plassen på “vi-to"-verandaen” er det ikke.

IMG_7868 IMG_7888 IMG_7891

IMG_7892 IMG_7894 IMG_7893

Men litt lys, servietter, kopper og annet stæsj må jo til. Lyslykten er fra Riviera Maison som jeg synes har utrolig masse fint. Se i deres katalog her
Krusene er fra TineKHome, jeg synes fargene passet så godt. Serviettene er også fra henne.

Jeg liker den lyse grå/blåfargen veldig godt. Jeg synes den tar igjen fargen fra havet og himmelen. Så blir det litt hav og himmel på bordet.

IMG_7887
Sanden i lykten er tatt med hjem fra en ferie på Bornholm i 2002. Så nå har vi tatt eldstejenta på fanget, funnet frem album og vist bilder fra leeenge siden. Hun var bare 1 1/2 år på den turen. Mange minner kom frem fra lite sand.
 
Jeg har det nemlig litt med det å ta med meg ting fra ulike steder, steiner, skjell, sand, kongler ja alt mulig egentlig. Samboer er rimelig oppgitt til tider… men dog tålmodig.
 
Erteblomster og en hvit cobea skal klatre på veggen bak sofaen. En stor fordel med noe som går i høyden når plassen er liten. Prøvde å forklare det for samboer, men tror jeg tar det en annen gang. Noen ganger må ting bare erfares tror jeg, he, he:) Og med blått og hvitt, hav, så er Margeritter et must, så de skal kjøpes inn i dag. Sitter og venter på at gartneriet skal åpne. Hurra for søndagsåpne gartnerier.
 
Planen videre er å ha foldedører inn til stuen, slik at vi får enda bedre plass, at man kan liksom både være inne og ute samtidig. For noen ganger kan det være deilig å trekke litt inn, uten likevel å sette seg helt inne. Vi bor jo tross alt i Norge.
Og så har vi lyst på vindusglass helt opp i mønen, over foldedøren. Tror det blir fint.
 
IMG_7882
 
Glasset er enda ikke kommet på plass, samboer tenker og tenker… “På tide å gjøre noe nå” sier jeg. Det kan da umulig være mer å tenke på…
Deilig skal bli deilig å kunne sitte på verandaen og ha fritt utsyn.
Også gleder jeg meg vilt til å pusse opp stuen innvendig. Jeg har alt planlagt.
 
Ha en god hagedag. Og takk for at du tittet innom.
Klem fra

7 kommentarer:

Tonerose sa...

Lekkert!!! jammen får du det nydelig på din "nye" veranda!! og jeg kunne ikke vært mer enig - stash må til!! Det blir jo ikke på langt nær like koså sitte der om det er helt sterilt - det kan jo hvem som helst forstå! hihi.

Det kommer til å bli SÅ nydelig med både erteblomst og cobea krypende oppover...! Vakkert!! Og erteblomster dufter jo så deilig også.. *sukk* Herlig blir det! Vakre farger du har valgt - passer perfekt til havutsikten hos deg. Hehe - å ta med seg mye rart hjem fra ferie skjønner jeg SÅ godt. Jeg gjør akkurat det samme!! :o) Og mannen min blir gjerne en smule oppgitt.. Men da vi var i sahara hjalp han til med å samle opp litt sand, for det synes han faktisk var en god ide!! (så de venner seg til det etterhvert, hihi...)

SÅÅÅÅÅ genialt vanningssystem du har fått i drivhuset ditt!! Heldige deg, og så deilig med kar som hjelper til!! Herlig!! Du kan jo ikke ha det bedre i det drivhuset ditt, det er jo helt perfekt på ALLE måter! :o) Flinke heldige deg! :o)

Nyyyyyydelige pioner...! Kunne plukke inn buketter med pioner ja! DET hadde vært noe det! Jeg er så heldig å ha pioner i hagen, men de har ikke blitt så store enda.. Kjøpte noen flere her for litt siden,men de har enda ikke kommet i jorden. (formen er ikke helt på topp, når lillegutt har lagt seg for kvelden legger jeg meg like etterpå selv.. phui, da blir det ikke mye tid til hage! Men nå har jeg fått mammas gamle lekegrind til å kunne bruke litt ute, så etterhvert...)

Men jeg har EN gammel pion fra hagen til mamma - og den står med massevis av knopper nå! Gleder meg STORT til blomstring!!

Drueranken min kan ikke sammenlignes med din, men min står jo på friland. Men den har kommet med bittebittesmå klaser, så jeg gleder meg til det blir varmere i været og det forhåpentligvis skjer noe med de etterhvert. På høsten pleier det bli herlige små blå søte druer!

Jeg ønsker deg en vidunderlig søndag, jeg koser meg med innleggene dine!! :o)

...som alltid! :o)

Frøken Solhat sa...

ME LIKE - *SMILER*

...det er da blevet helt fantastisk Linda.....nu er der "redt op" til de mange lyse lune aftener der forhåbentlig venter forude :0)

God tur til på planteskolen.....men pas på fristelserne :0)

Knus Dorthe

line sa...

Kjempekoselig ser det ut til å bli, og klart man må ha litt blomster og stasj... :)

Marit sa...

Det ble virkelig kjempefint!! Alltid morsomt å stæsje litt
, det gjør så mye!!
Her går dessverre "overskuddet" til bilreparasjoner og ny vaskemaskin, ikke like spennende som RM og TineK det;-).

Er så koselige innlegg du har!

Håhå, bare 5 dager til fredag nå:-)
Gooood søndag og klem

Eli Kristin Magnussen sa...

Herlig blogg du har med en masse nydelige bilder av blomster og prosjekter. Utrolig flott! :D

Denne koseplassen ovenpå ble kjempekoselig!

God søndag videre!

Silje sa...

Du er så flink. Det blir superfint oppe på "dere-to-verandaen" :-) Unner dere snart litt go´vær til å nyte den også.
Tusen takk for den kjempekoselige turen vi hadde he rom dagen, godt du tok meg med på "Lilla" igjen, hadde nesten glemt hvor mye fint de hadde der..Sukk..
kLEM

IngunnBW sa...

Så flott dette blir, glass er en super løsning. Og så idyllisk du ahr laget det, kjempekoselig uteplass! Håper samboer følger alle planene dine i passe tempo! Du er superflink, et oppkomme av idéer og initiativ, litt av en energi du har :)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails