VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 24. mai 2010

Nye innkjøp


I dag var jeg på Dyhre gartneri igjen.
Det som er så flott her, er det liksom alltid er i forandring, og det er alltid noe nytt for hver gang jeg er her synes jeg.
 
IMG_7257 IMG_7256 IMG_7258
Med meg hjem ble en anassalvie, som lukter helt nydelig av ananas:) Flere kjempeverbena, for mine selvsådde ble det jo absolutt ingenting av, duftheliotrop, og to “Astrid Lindgren” som skal stå i beddet sammen med peonene mine. En som nesten ble med hjem var blandt annet denne:
 
IMG_7247 En nydelig englepelargonia. Men jeg lot den stå…. men vet ikke hvor lenge det varer….
Men det er jo bakdelen ved å ha overvintret mange planter, at nå lider jeg av et enormt plassproblem, he, he:)
IMG_7229 IMG_7239 IMG_7240
 
Men jeg mistenker “Må ha-genet” for å slå inn, og da har jeg jo en grunn til å dra inn igjen:)
 
IMG_7267
 
Og det gjør jeg jo sååå gjerne:)
 
IMG_7265 
I ettermiddag har vi hatt besøk av familien og vi har spist vaffler. Fått en veldig god oppskrift av en kollega, som jeg deler med dere i morgen,  før jeg roter bort den lille gule lappen som den verdifulle oppskriften står på. Nå skal jeg kose meg med opptak fra fredagens episode av trädgårdsfredag.
 
Og så skal jeg besøke deres blogger. Jeg må igjen takke for alle hilsner og besøk, det varmer veldig. Og så er det noen “nye” som legger igjen hilsner også og slik oppdager jeg også nye flotte blogger. Så gøy.
                                                                                                                                Klem fra

6 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

hov.....et nyt indlæg.....nåede lige at skrive ved det sidste *SMILER*

Kan forstå du gerne vil besøge Dyhre Linda. Der ser fantastisk ud, og fristet ja det kan man hurtigt blive når man kommer sådan et skønt sted hen.

God rundfart
Knus Dorthe

Vivishagerom sa...

Dette så virkelig ut til å være et spennende gartneri. Jeg liker veldig godt at dem har litt dill dall også og ikke bare planter. Vi liker jo å pynte litt også.
Ønsker deg en flott uke.

Marit sa...

Oi, du må si til meg neste gang du skal inn, så skal jeg prøve å slenge meg med,evt får du kjøpe med noen englepelargonier for meg, de er jo bare så vakre. Synes du var flink som ikke lot deg friste(i denne omgangen), men samtidig har du jo mengder hjemme, flink som du har vært med stiklinger....

De fine stiklingene jeg fikk skal passes godt på, med godt stell håper jeg de blir store og frodige, slik dine er i løpet av sommeren:-)

Håper programmet gjorde susen, støl på innsiden av lårene?? Det ble jeg i begynnelsen.

God kveld:-)

IngunnBW sa...

Dyhre falt jeg pladask for da jeg var der for første gang tidligere i sommer. For et utvalg, både av planter og stash! Og sååå søt og serviceminded betjening! Jeg gikk helt amok og kommer nok til å gjøre det samme igjen neste gang jeg skal dit... Det er bare å kapitulere først som sist, jeg har gitt opp å innbille meg selv at jeg baaare skal ha... Det blir ikke lenge til nesen settes mot Moss igjen :)

Så mye fint du hanldet :) Hadde de ananssalvie også?! Ååå...det vil jeg jo ha! Jeg fikk ikke gått nok rundt i drivhuset, men sumfarte de bordene dekket av store Pelargonium, mye snadder der! Kjøpte med meg 2 nye, de du ser på et av bildene i det siste innelgget, altså ikke Michael :)
Jeg kjenner helt bestemt at jeg må tilbake veldig snart :)

Linda sa...

Ja dette er et sted man kommer tilbake til, absolutt:) Og Marit, du skal få beskjed:)Alltid hyggelig med litt selskap på veien inn:) Klem

Lisbeth (countryliv) sa...

Det ser bare så dejligt ud på det gartneri jeg forstår godt at det er svært at styre sig:o)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails