VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







fredag 21. mai 2010

Status fysisk form

Først, jeg må si jeg er veldig glad det er fler en meg som føler seg litt tatt på sengen av denne varmen, nå er det bare å henge i… Og det har jeg gjort, og jeg kan bare fastslå at min fysiske form er nærmest totalt fraværende. Jeg er imponert over damene på gartneriet som bærer 80 liters sekker med jord som ingenting, mens jeg svetter og peser som en flodhest enda de ligger i trillebåren…

Jeg leste for …hmmm… maaange år siden , noe om forfallet fra 20 år, til 30 år og så til 40 år… Jeg var sånn ca 28 da, og lo godt… For sånn skulle jeg ikke bli når jeg ble 40, det kunne da umulig gå ann å forfalle så fort…  Tror det sto noe om at man kom til å slite med å trille en trillebår med litt saker oppe i, eller noe sånn… Etter dagen i dag kan jeg kun konstantere at jeg er farlig nær… Jeg kan bare si at fra vinterens “haging” med å bære frøposer og en hagebok i ny og ne, til å bære jordsekker og potter med og uten jord, og sten til bedd… Ja det er IKKE det samme. Og vinterens “hagetrening” fullstendig nytteløs. Det skulle nok vært mange flere turer til Elexia… “Dra barn på akebrett”-musklene er noen helt andre muskler tydeligvis, så den treningen ser ikke ut til å ha vært noen nytte heller…

Jeg har nemlig ikke vært så flink til å trene siste året. Eller… jeg har vært fryktlig flink til å begynne å trene, jeg begynner i grunn hele tiden… problemet mitt er å fortsette… Men NÅ skal jeg komme i gang…igjen…  Mens andre trener til bikinisesongen, trener jeg til hagesesongen:)

Her er en video Som jeg har fått anbefalt av en god venninne. Hun gjør denne to ganger i uken a fire repetisjoner. Det tar visst bare 20 kjempeslitsomme minutter. Hun er bare råflink, jeg er imponert, og jeg skal prøve jeg og… I følge venninnen min ser det enkelt ut, men det er visst kjempetungt… Så imorgen sender jeg familien ut av døren, og så skal jeg gi det et forsøk… Om dere skulle prøve, så husk å varme opp først.

Om noen uker løper jeg rundt i hagen og bærer jordsekker som ingenting, he, he


                                                                                            Klem fra

8 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

......*SMILER* .....Linda det der problem med at fortsætte det kender jeg også :0) Det eneste jeg er god til at fortsætte med er at købe planter og plante dem i haven :0)Det er jeg så tilgengæld rigtig god til :0)

Skønt at sommeren er kommet til Norge.....her er det også fantastisk vejr lige p.t. så det skal nydes i haven her i week-enden.....haven er aller smukkest lige nu her midt i maj.

Kæmpepinse knus Dorthe
og held og lykke med Fit-nessen :0)

IngunnBW sa...

Hihi, å bære frøposer har ikke hjulpet meg til å få muskler heller :) Du skriver så artig :) Bare vent til forfaller mellom 40 og 50 begynner du... Jeg er overhodet ikke flink til å trene jeg heller, noe jeg absolutt burde. Som deg kan jeg begynne friskt, men det dabber fort av. Hjemmetrening har jeg gitt opp, bortsett fra å sykle på trimsykkel til Hotel Cæsar! Men det går også i rykk og napp. Jeg går mine 20 minutter med lille hunden hver dag, men det hjelper jo ikke så mye. I går spilte jeg bordtennis på Wee med sønnen, det var kjempemoro! Ikke at det vil gjøre så mye fra eller til, men jeg er nå engang sånn at jeg blir voldsomt engasjert og gir alt. Så jeg ble faktisk sliten.

Håper du blir hekta på videoen og klarer å gjennomføre et fast opplegg :)
Så må du ha en riktig god hagepinse :)

Blomsterguri sa...

He, he - frøposer virker nok ikke nei :-) Men - hagearbeid- det virker! Ta videoen også - og ha en god pinse!

Unknown sa...

Ja så vittig, du er der du også ja? Ja det er vanskelig å komme inn i det igjen. Men det tar faktisk kortere tid enn en tror å komme i bedre form. Heng i!!

Mia sa...

jag tror jag fortsätter med fröpåsen, blev ju sliten av bara tanken att se på videon ;) Jordsäcker går bra, men kondis?? vad är det ?

Tonerose sa...

Hehe,søte deg Linda! Du skriver så bra!! :o)

Flinke deg som vil sette igang med trening; det er imponerende! :o) Haging er også bra trening vil jeg påstå ja, også blir vi så engasjerte og med litt stahet iblanda så får man gjerne skikkelig treningsøkter ute også, midt i solsteika. Men såklart, kjempeflott at du vil trene etter video - flinke deg!! :o)


Jeg er helt paff over hvor plutselig sommeren er kommet - det skjer altfor masse i hagen om dagen! hihi. Men det er deilig da!! Men jeg klarer overhodet ikke henge med, men men. Da går jeg heller ut og plukker en bukett med inn isteden!! Så får ugresset bare vokse. :o) ...det forsvinner ikke, så det er der når jeg får tid til det uansett.. (*sukk*)

Nyyyyydelig hvit rhododendron du har, jeg har akkurat kjøpt meg en rosa og en lilla, gleder meg stort til å få plantet de. Blomstene på disse plantene er bare SÅÅÅÅ skjønne! Din rhododendron må det være en stund siden du har plantet - så stor som den er? Helt nydelig er den iallefall!!

Jeg håper du har en helt herlig pinsehelg Linda!! :o)

Monica fra Koseleg sa...

Hei- hei.Morsomme deg! Treningsøkt med frøposer? Måtte vere om du sprang frem og tilbake med en i gangen det. Lykke til med treningsvideoen! Ønsker deg en kjempefin Pinse!

Lunalei ;-) sa...

Hei! For en koselig hageblogg du har - og kjempe artig innlegg om vinterens treningsøkter.. hi hi! Er som du - flink til å begynne..!!!
Ønsker deg en fin pinse!
Klem fra Lunalu

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails