VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







søndag 2. mai 2010

En fin søndag

IMG_6756

I dag har jeg gått tur sammen med mitt kjære søskenbarn. Vi møttes i huset til vår kjære far far og tok med barna våre på tur derfra og ned til vannet. Vi gikk den turen far far pleide å gjøre når han skulle gå ned å ta kveldsbad. Det var veldig koselig å prate og mimre litt.
 
IMG_6775
 
På veien dit kom vi over en “hagebutikk” full av vakre ting, stilleben, og inspirasjon i massevis. Jeg har jo gått forbi flere ganger før, men det har aldri passet å tittet innom, men det gjorde det i dag. Og det var nesten så haken datt helt ned… sååå myyye fint!
 
IMG_6723 IMG_6724 IMG_6725
IMG_6810 IMG_6788 IMG_6825
 
Det var mange ting å kjøpe, så det sto hardt å stå imot…
 
IMG_6735
 
Litt fra ulike stilleben i hagen:
 
IMG_6737  IMG_6738 IMG_6746
IMG_6820 IMG_6743 IMG_6787
IMG_6730 IMG_6796 IMG_6803
 
Jeg kunne knipset meg helt gal med kameraet der, men desverre var det sterk sol i dag (noe fjeset mitt vitner om i kveld, he, he) På tide å finne frem solkremen:) Bildene yter dermed ikke helt rettferdighet til dette nydelige stedet. Magnoliaen i hagen hadde store knupper, og jeg gleder meg til å ta en tur tilbake når det blomstrer rundt omkring i hagen der. Og da skal jeg vise dere mer, for i denne hagen var det mye fint. Foruten Magnolia, så “Gul blåregn” som et stort tre,  og roser og klatreplanter rundt i uendelig mange ulike klatreanordninger. Gleder meg virkelig til å se denne hagen i fullt flor.
 
IMG_6815 IMG_6817 IMG_6821
 
Man ble invitert til å sitte ned og da en kaffe og kjeks, og virkelig kjenne litt på hagelivet. Desverre hadde ikke vi tid nå, men en annen gang kanskje.
Hun hadde også blogg, og den heter H elle-k tid for harmoni Så mer om hagen og butikken kan dere lese om der:)
 
Vi …eller jeg, har lett etter et stort hagebord, og jammen fant jeg det i dag. Når jeg ikke letet etter det en gang… rett og slett når jeg minst ventet å finne det, så fant jeg det. Nå gjelder det bare å få med samboer ut på en kikk. Dette bordet kan stå ute hele året, og får bare finere og finere patina.
 
IMG_6722
De lager bordet på bestilling, så  da kan jeg få akkurat den størrelsen jeg vil. Og med en slik patina vil det passe supert inn i et litt maritimt/shabbychic miljø i en evt fremtidig hagestue. Og ikke minst så passer det med alle slags stoler til… gamle, nye, moderne osv. Bare å velge stoler etter hvilken stil man ønsker:) Så nå har jeg bestemt at vi har funnet hagebord. Må bare informere min bedre halvdel, og håpe han er med på den.
 
IMG_6757
Et fuglebad, en stol, en rhododendron pluss litt attåt, og så blir det bare helt nydelig. Hun husket ikke navnet på det hengende treet, men utrolig dekorativt var det, selv uten blader og blomster. Blomstene er visst gule fortalte hun.
 
I min hage har det ikke skjedd stort i dag, da vi har vært på farten i hele dag. Gleder meg til å pusle litt her i morgen.
 
Ønsker dere en fortsatt god søndagskveld med et lite for-sommertegn
 
IMG_6762
                                                                                                                      Klem fra

11 kommentarer:

Linda sa...

Glemte helt å si hvor dette var...
Det er i Engelsviken, levvelveien 40. Mulig dere hadde funnet det på bloggens hennes, men nå har jeg sagt det og:) Takk for at du tittet innom meg. Klem

H elle K sa...

Hei linda.
I lige måde, det var så koselig at dere likte dere her. Tusen takk for alle de fine ordene og ikke minst de fine bildene. Jeg er helt måløs, skjønner nå at du kan ta bilder.
Velkommen neste søndag om det passer, da er jeg tilbake, eller dere kan bare stikke innom når det passer.
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem Kristin

Lavendel sa...

Dejlige billeder, der er bare lidt for langt...men jeg vilkigge ind på hendes blog - god mandag til dig!

Frøken Solhat sa...

Hej Linda.....så fik jeg et lille åndehul og kiggger ind i dit dejlige univers igen. Hvilken skøn tur og hvilke lækre ting........det må være hårdet at lade pungen blive i lommen :0)

Ser at du er kommet igang med dit kompost projekt.....det ser rigtig godt ud.......bliver spændende at følge processen.

Her nydes havelivet på trods af de manglende varmegrader.......forstår det ikke helt - nu må det da snart være slut med overtøjet. I week-enden debuterede jeg med en lille bod på et plantemarked....det var rigtig hyggeligt - men mer om det på bloggen når jeg har 10 min. i overskud :0)

Knus og fantastiske Maj-hilsner Dorthe

nefertiti sa...

Herlig butikk... helt etter mitt hjerte :-)

Tonerose sa...

Ser ut som om dere har hatt en HERLIG søndag!! Denne butikken så virkelig flott ut, så masse søte og spennende saker! :O)

Bordet "ditt" er nydelig - også så deilig at det bare blir bedre og bedre med tiden!! HERLIG!

Det er alltid så kos å titte innom hos deg, nå skal jeg kose meg med kompost-innlegget ditt. Da kommer jeg nok til å lære masse! :o)

Håper du får en super uke!

IngunnBW sa...

Jeg hadde gått bananas i den butikken, så mye lekkert og rustent og slitt som hadde sklidd rett inn her! Det brordet var bare til å spise opp :) Håper gemalen er i det gode hjørnet :)

Kjempeinteressant å lese om komposten din! Nå er du virkelig en hagebruker i særklasse :)

CasaGroth sa...

Hei snuppeluppa!

Sååå fine bildene dine ble! Helt utrolig, Du er så flink. Og må siiii at det var vanskelig å ikke gå bananas der ja..WOW, Må si vi var flinke da :)
Gleder meg til å dra tilbake. MYE fint og masse inspirasjon.

Takk for en herlig dag i nydelige Engelsviken. Dette var virkelig verdt alt, vi kosa oss veldig. Nå er det vasking av Norgesglass som gjelder her, hehe..

Go´klem

Linda sa...

Tuuusen takk for hyggelige ord alle sammen:) Dere er jo såå snille og gode:) Jeg har vært uten internett her siden tidlig i formiddag, helt abstinenser, he, he:) Men været har vært nydelig i dag, og jeg fant ut at asmboer hadde pallekarmer på jobben... Så nå er planlegging av grønnsaksbed di full sving:) I morgen har det meldt snø:(:( Er det mulig???
Nå ser jeg på blogglisten at maaange av dere har nye innlegg, så nå skal jeg suse litt rundt i bloggeland:) Gleder meg til å se hva dere har å fortelle i dag:)
Klem

Lisbeth (countryliv) sa...

Så mange stemningsfulde ting jeg kan se det var en dejlig tur. Og sikke en flot himmel på magnoliabillederne:-)

Kathrine sa...

Oi, rene gottebutikken!

:)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails