VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







søndag 10. mai 2015


Morgenhaging

opp kl 06.30 og ut i hagen, O Lykke


Jeg liker så godt å mikse litt stiler. Det røffe mot det søte har jeg jeg ekstra sansen for. Og få er så søte som Exochorda ´the Bride´ (Perlebusk) på denne tiden. 
Jeg kom over et par eksemplarer som var "stammet" opp, og de kan få klatre litt i min rustne bue, sammen med frøken Lonicera Caprifolium.


Bak her (til venstre) sier Rhododendron ´luteum´god morgen, og han forteller meg at han gleder seg til å ta over showet senere. Knuppene hans blir større og større.
Men foreløpig er `The Bride` alene om oppmerksomheten.
Fru Vrihassel kan ikke gjøre annet enn å kle seg godt for å nyte showene som hun nå blir vitne til.


Det regnet når jeg gikk ut i dag, men nå har det gitt seg. En halvtime før Yr sa det skulle slutte, det liker jeg.  Det har regnet siden i går ettermiddag, men dere må ikke tro kalken er borte, den ligger der enda, så sprederen må fortsatt gå. Men `The Bride` trøster så godt hun kan, og hun lykkes godt.

I dag er det konfirmasjonen til vår vakre niese, så i dag er det ikke bare plantene i hagen som kler på seg stasen og forbereder seg til fest. Det skal vi gjøre også.

Klem fra

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint det ser ud, jeg er ret vild med dit klatrestativ, har lige gemt billedet på pinterest så jeg måske senere selv kan lave et til haven.

Rigtig god søndag og konfirmation

Lykkelig i hagen sa...

Hei Linda. Jeg tror ikke jeg har besøkt bloggen din før, men nå har jeg meldt meg som følger, og det gleder jeg meg til! Her var det mange fine blogginnlegg som gir inspirasjon! Nydelige små konfirmasjonsbuketter! Klem fra Anne-Kristin (lykkelig i hagen)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails