VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 28. april 2015



Det er nesten for spennende...



Fru Robinia har lenge lurt meg, eller... jeg har latt meg lure. Den har lekt "jeg er dø" med meg lenge nå. Jeg har nesten gått med forstørrelsesglass for å se om den er i live. Jeg har bøyd og tøyd på kvistene, er de tørre? eller er det sevje i de? Det var ingen helt klare spor her heller, litt tørre noen steder og litt mer sevje andre steder. Men nok til å kalle det at den var i live? nei, ikke ble jeg helt overbevist av dette heller. Jeg kunne heller ikke finne noen rimelig grunn til at den skulle plutselig dø... Vinteren har ikke vært lang og hard, og den var i live da vinteren kom. Jeg har kløpet meg i armen flere ganger og minnet meg på at vi "er jo bare april, er jo bare april..." men alt annet er liksom blitt så grønt. I blandt dette grønne står den der med sinne tørre pinner rett til værs....
Nå var det nesten ikke moro lenger... men når den skjønte alvoret, da besluttet den at leken måtte være over, og ga meg et livstegn. Den begynte vel å ane uråd, og om den ikke viste at den var i live, ville den stå i fare for å bli erstattet.


Heldigvis, for jeg har gledet meg sånn til at den skal lage et lite tak ved sitteplassen vår.
Jeg har en kuleRobinia til, og den står litt mer skyggefylt til og den leker enda "gjett om jeg er dø-leken" Men når den ene her har gitt livstegn, ja da går jeg for at den andre våkner snart også,
PUH!!!! Ja noe spenning kan jeg klare meg foruten....

Og i dag ble det også kjøpt inn en Magnolia Merril, og en Magnolia ´Susan`
Jeg måtte jo trøste meg litt....ikke sant?


Håper dere også har hatt en flott vårdag og kanskje med noen overraskelser også:)

Klem fra

5 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sa...

Den er drilsk, den Robinia :-) Jeg har på samme måde stået og studeret mine fem nyplantede Robinia og jeg tror nu nok, at de stadig lever.
Man bliver så glad over dine smukke magnoliaer.

Linda sa...

ja den er en ordentlig ertekrok, jeg venter enda på den andre.... Ja magnolia gleder så mangt, de er jo bare så utrolig vakre:)

Furulunden sa...

Herlige Robina og morsom fortelling :) Jeg kommer til å ha åpen hage lørdag 6. juni også, så følg med, følge med :)

blooming home and garden sa...

Blir spennende for deg framover, håper det blir blomster..
Magnoliaen er utrolig vakker, ønsker meg også det i hagen min.

Masse hilsner Ida.

Unknown sa...

Så fint Linda. Likte veldig godt den flotte ROBINIAEN!! Den blir spennende å følge!!


Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails