VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 6. april 2015



Næringsmangel....


Dagen i dag startet med en hard styrkeøkt, høyintensitet, intervall på treningssenteret, og så var det å ta fatt på hagen. En del planter ble klippet og noen ble tatt i litt nærmere øyesyn. Jeg har en formklipt buksbom så står for 3 året i en stor potte. På tuppene av bladene er det nå en hvit rand.... og dette tyder på at den skriker etter næring. Så i morgen skal jeg kjøpte helt vanlig NPK næring med godt innhold av nitrogen. Jeg legger da litt gjødsel rundt kanten på potten. Men i tillegg lager jeg en blanding med vann, for da virker næringen raskere. 

Så hold ut min kjære gamle buksbom venn i morgen kommer redningen!!!!

Klem fra

5 kommentarer:

bloggernefa sa...

Godt at høre at du planlægger en tur til MORS for at se Tante Grøns have. :)
Du vil ikke blive skuffet søde Linda.

Jeg har lagt dig ind i min blogroll, og takker for at du har gjort det samme.

Hav en skøn kväll ;)

kram
Eva Sandner Gravesen
aka evigglade.blogspot.com

Stein sa...

Buksbom er en plante jeg gjerne skulle ha flere av :-) Jeg har vært litt engstelig for å kjøpe noen de siste årene av redsel for å få buksbomspest, men setter pris på de få buskene jeg har fra før. Tror jeg skal gå til innkjøp av litt gjødsel og mate dem. :-)
Ha en fortsatt fin kveld.
Stein

Stein sa...

Buksbom er en plante jeg gjerne skulle ha flere av :-) Jeg har vært litt engstelig for å kjøpe noen de siste årene av redsel for å få buksbomspest, men setter pris på de få buskene jeg har fra før. Tror jeg skal gå til innkjøp av litt gjødsel og mate dem. :-)
Ha en fortsatt fin kveld.
Stein

TANTE GRØN sa...

Kære Linda.

Jeg blev meget glad, da jeg på Claus Dalbys blog, læste at du planlægger at komme på besøg hos os. Det er fantastisk at få besøg helt fra Norge. Vi glæder os meget til at møde dig. God rejse og på snarligt gensyn.

Kærlige forårshilsner fra en meget travl Tante Grøn

TANTE GRØN sa...

PS: For nordmænd betyder afstande intet. I er jo vant til store afstande i jeres smukke og kæmpestore land:o)Det tager jeg som dansker hatten af for:o) Sidste år havde vi også gæster helt fra Norge og det er SÅ hyggeligt med besøg af broderfolket:o)

Flere kærlige forårshilsner og mange ønsker om en rigtig dejlig forårsdag

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails