VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 27. april 2015



Liten plass....


Ikke i høyden. Der har jeg plass nok. Vi fjernet den store rufsete syrinen som stod ved inngangspartiet, og nå har jeg plantet et hjertetre Cercidiphyllum japonicum som blir mitt nye tuntre. Det er kjempestort, og jeg gleder meg veldig til det vokser til. Jeg har alltid drømt å ha et tuntre.
Trær er med på å skape rom i hagen, det liker jeg veldig godt. 
Bladene er nå rødfargete, men etterhvert blir de grønne for så å få flotte høstfarger og en duft mange sammenligner med pepperkaker om høsten.

Dagen i dag var grå, og kald, bare 3 grader, men utover formiddagen kom solen, men også desverre vinden... som fortsatt bringer kald havluft inn i hagen. Men deilig ble det likevel. Jeg håper du har hatt en flott dag også.
Ps: I morgen får jeg hjem en perfekt stor oppstammet Magnolia ´Merril`. Det gleder jeg meg til.

Klem fra

1 kommentar:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Hei,
ser ut som det er mye spennende som skjer i hagen din. Jeg skrev akkurat om min magnolia merril i dag, veldig fint tre. Sjekk her

http://fruhaldshage.blogspot.no/2015/04/magnoliadrmmen.html

Hilsen Ingeborg

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails