VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







fredag 10. februar 2012

Mens vi nå snakker om de røde

Denne kunne fort blitt en X.faktor favoritt hos meg. Men det ble peonen I forrige innlegg som vant, men vår ‘Flammentanz’ ved porten er en god nr to rød favoritt hos oss.
På høyre side er det plantet en ‘New Dawn’. De er plantet på samme dag. Ikke vanskelig å kåre vinneren I voksetempo her… Så den vinner da noe.
Jeg har jo ikke mye rødt hos meg, og det er meningen at ‘New dawn’ skal tone ned det røde litt. Dessuten blomstrer de på noe ulik tid. ‘New Dawn’ er remonterende, og skal viderebringe det flotte blomsterfloret utover sommeren. Den har jammen litt å leve opp til, når man ser blomsterfloret til ‘Flammentanz’
 
port og rosebue
 
Når vi kjøpte huset vårt I 1997 var ‘Flammentanz’ den eneste blomsten som var på tomten. Den stod ved portstolpen slik den gjør I dag.
 
flammentanz
 
Men det er ikke den samme plante…desverre.
Den som opprinnelig stod der måtte desverre bøte med livet da garasjen skulle bygges, og portstolpene ble gravd opp av en stor og hensynsløs gravemaskin.
 
flammentanz1
 
Portstolpene ble gravd opp og flyttet på ny plass, og jeg plantet straks en ny ‘Flammentanz’
Den hører liksom til der.
 
flammentanz2 037
 
Å som jeg gleder meg til å oppleve den blomstrer igjen…
Også håper jeg makkeren på andre siden får opp tempoet I sommer.
 
Kos deg med flere røde favoritter hos Anne på Moseplassen
 
Jeg takker for besøket ditt, det gleder.
 
klem fra
 

9 kommentarer:

Helena sa...

Åh den är fin!Så välkomnande entré.
Har oxå haft en som aldrig riktigt trivdes här...sjukdommar dålig växt o knappt nån blomning att tala om.
Den fick till slut ett nytt hem hos grannfrun.'
O vad händer?Jo den mår så bra så o blommar hm...
KRAM från mig!

Roser og Patina sa...

Åååh Linda For en nyydelig entre!! Kjempekoselig med den blåmalte porten og hvite portalen med den flotte røde rosen..sukk så vakkert.

Vivishagerom sa...

Gud, så flott rose! Det var jammen litt av en blomstring, tett i tett!
Og med den blå porten - herlig bilde!

Ønsker deg en fin fredagskveld.

Mariann sa...

Så fint med portalen. Nydelig rose, hadde vært en god kandidat i konkurransen det også.
Peonen i forrige innlegg var virkelig lekker.
God helg!

Tante Titti sa...

Så lekkert!!! Nydelig med den blå porten sammen med Flammentanzens nydelige farge!!!
Kjenner jeg blir så misunnelig at jeg vurderer å pålegge meg selv forbud mot å lese hageblogger en tid framover (men det klarer jeg jo ikke likevel) - her er det ett eneste stort svart hull under alt det som enn så lenge er dekket av forsonende snø... Men en dag...
God helg, Linda!
KLÆMM!!

Frk. Anemone sa...

Den er da fuldstændig fantastisk. Jeg er selv meste til lyserøde og hvide klatreroser, men din er SÅ smuk :) og jeg kan selvfølgelig også lide min egen.

Parkvegens Hageglede sa...

Jeg synes dette er så utrolig vakkert! Men finner deg ikke i konkurransen.. har du husket å linke på mMseplassen?

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

For en inngangsport!!! Står rosene lenge i blomst? Ser for meg et utrolig flott syn mot det hvite huset ditt. Rødt, hvitt og blått :-)
Ha en fin fin helg, og igjen lykke til med ditt nye prosjekt!!! Flott logo forresten.

IngunnBW sa...

Flammentanz er bare sååå nydelig. Denne er jo et herlig eksemplar. Stakkars lille New Dawn har nestne en umulig oppgave! men du skal se hun kommer etter hvert :)

Den eneste mangelen ved Flammentanz er at den blomstrer kun om sommeren. Jeg byttet ut min da jeg bodde i Oslo med Sympathie som skulle være like fin og remontere. Den kom aldri opp mot Flmmentanz, så jeg angret skikkelig på byttet. Mulig at den kom bedre etter vi flyttet, jeg tror vi flyttet et par år etter jeg plantet den.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails