VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 28. februar 2012

fra winterwonderland, og hjem til vår

 
 
IMG_4121
 
Midt I verste frøsådd til, ble det plutselig stille her på min blogg. Det skyldes en liten avstikker til det store utland. Jeg liker ikke helt å fortelle verden at huset står tomt, forsikringselskapene dekker ikke mye heller om man har gjort det, så derfor dro vi avsted I stillhet.
Vi har vært på vinterferie I Saalbach I Østerrike. Seks voksne og seks barn har sust I stor fart nedover bakker, og enkelte la inn flere luftige svev så ofte de kunne.
Det har vært en fantastisk uke, sove I ti timer, ski I åtte, og spist I fire timer… og slik gikk døgnene, alle syv.
 
For at ikke fuglene skulle sulte, laget jeg en kjempe kake med mat. Fyllte en helt liters isboks med mat og satte den ut. Så de skulle iallefall ikke sulte.
Vi har kattedør, så de klarer seg fint med hjemme-alene-fest I en ukes tid.
 
IMG_3909
 
Og på lørdag kom vi hjem til VÅR!!!
sol og nesten ti grader…
Og herlig snøklokkeblomstring
 
IMG_3912
 
Kattene har forøvrig vært kjempeflinke, ingen fjær er funnet… Og de var så glade når vi kom hjem at halen gikk helt frem til nesen. Og vi snublet I dem konstant.
Nå er det tid for mer sådd, jeg gleder meg vilt.
 
Takk for kikket
 
Klem fra
 

3 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Høres ut som at dere har hatt en knall fin tur!
Fin overgang da og komme hjem til vår og blomstring!

Heldig er småfuglene som får mat av deg, selv når du er på ferie!

Ønsker deg en fin tirsdag!

Tim Skovrup sa...

velkommen hjem...

Frøken Solhat sa...

Jamen sødeste det lyder som en fantastisk ferie......kan godt lide fordelingen af døgnets 24 timer ;0)

Knus Dorthe

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails