VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 7. september 2010

Tilbake fra en flott tur i fjellet


Her jeg er rimelig godt fornøyd etter en god klatretur oppover fjellskrenten (Bukkelægret).
Godt å komme på toppen, med nyyydelig vær. Men det skulle bli flere topper…
Turen til fjells har vært helt fantastisk. Det er også hyggelig å komme hjem. Til unger, samboer. og hagen.
Det var helt rart å gå ute i hagen etter å ha tråkket så mye i fjellet.
Hyggelig er det også å besøke deres blogger, og å lese deres hilsner her hos meg. Veldig hyggelig er det.
Jeg har ikke rukket å være hos alle, men tar litt innnimellom, når jeg setter meg ned for å kose meg.
Vi har noen nydelige dager foran oss, og jeg tenkte å benytte litt tid i hagen.
Men så vil jeg jo gjerne vise dere litt fra fjellet. En smakebit først, og så et bedre innlegg i løpet av dagen erller morgendagen. Det er sååå mange bilder og inntrykk som må fordøyes.
 
Jotunheimen 2010 004 Jotunheimen 2010 011 Jotunheimen 2010 010
Flotte fjell, nydelig vær, flotte merkede løyper, værbitte hytter…
Jeg må si jeg er imponsert over hvor mye jobb turistforeningen legger ned for at vi skal få en flott opplevelse i fjellet.
 
Jotunheimen 2010 014 Jotunheimen 2010 016 Jotunheimen 2010 021
 
Vi kjørte buss til Fondsbu, overnattet på turistforeningens hytte der. Vi fikk nydelig tre retters mat, og en god seng på to mannsrom eller firemannsrom.
Neste dag gikk vi over fjellet til Gjendebu. Den første oppstigningen med tung sekk… Hjelpe meg… det hjalp lite på vekten med lett-kakao i sekken, og jeg angret vilt på at jeg ikke hadde vært nøyere med å følge anbefalingen om å ikke pakker mer enn 7 kg… Og jeg lurte mer en èn gang på hvordan så lite kunne bli Så tungt…
 
Om kvelden på hytten satte vi frem termosene med en lapp med hva vi ønsket den fyllt med; varmt vann, kaffe med sukker, melk osv eller te. Og neste morgen sto termosen fyllt opp med varmt vann til meg. Til kakao pulveret:) Jeg skulle bli glad for alt som ble spist på turen… Appelsiner er i grunn ganske tunge de…
 
Jotunheimen 2010 099
 
Hadde samboer ringt på den stigningen opp fra Fondsbu hadde han nok fått noen gloser ja… (det er vel de nærmeste som får det ikke sant?)
Men jeg tok det rolig, et skritt, to skritt, pust og pes:)
 
Men når jeg kom opp var det greit, og resten av turen den dagen var bare flott.
Men jeg vet ikke hvor mange ganger i løpet av helgen jeg utbrøt “å, er det enda en topp?”
Det gjaldt i grunn hele helgen…
 
Jotunheimen 2010 048 Jotunheimen 2010 051 Jotunheimen 2010 050
På Gjendebu var det sandvolleyballbane, sikkert deilig på sommeren, men litt kaldt i vannet nå…. brrr
 
Etter en natt på Gjendebu gikk turen over Bukkelærgret mot Memurubu.
Her sendte vi sekkene med båt til Memurubu. Gjett om det var deilig:) Men litt måtte jeg ha i en dagtursekk, matpakke og litt tøy til å ta av og på.
Men det var faktisk så varmt og fint, at jeg stort sett brettet opp buksen til shorts. Og det ikke bare i stigningene, men på toppene også.
 
Jotunheimen 2010 095
 
Over Bukkelægret fikk jeg kjenne litt på høydeskrekken. Rett opp veggen med i perioder kjetting til å dra seg opp i.
Men det gikk bra, og trodde jeg fikk konstatert at min høydeskrekk først og fremst gjaldt slike ting som henger i luften. Der hvor livet ditt henger i en skrue eller to…
Det hjelper utrolig godt å ha en vegg (av fjell) å lene seg mot.
 
Jotunheimen 2010 117
 
Det er virkelig laangt ned der…
 
Jotunheimen 2010 058
 
Det siste bildet er fra Gjendebu før oppstigningen. Laaangt der borte bakerst i bildet er Besseggen, dit skulle vi gå… Skulle bare over noen andre fjelltopper først…
 
Jeg skal vise flere bilder, må bare få ryddet litt i arkivet, både på pc og i hodet:)
 
Klem fra

5 kommentarer:

Marit sa...

Kjempefine bilder, gleder meg til å se mer!!

God klem

Frøken Solhat sa...

Hold da op Linda ....jeg tager solhatten af.....for der er GODT NOK LAAAAANGT ned....højder der er helt uhørte her hos mig - det kilder helt i maven bare ved at se billederne:0)

Fantastiske billeder og det lyder til og ser ud som om, at du tog turen i stiv arm....trods højdeskræk.

Skønt hvis ugen kunne byde på lidt sensommer vejr så der kan komme jord under neglene igen :0)

Dorthe

Bente sa...

For en kjempefin tur du har vært på! Nydelige bilder!

Ønsker deg en fin høstkveld.
Klem fra Bente

Linda sa...

Marit: Bildene er ikke noe i mot virkeligheten... men, men:) Takker for flott selskap på turen:)

Frøken solhat: Ja danmark har ikke slike fjell, men som dere har myye annet:) Jeg skal til danmark om en uke igjen, og gleeeder meg:)
Trodde forresten jeg fant dine ønske-digitalis i dag, og tok med frø. Men når jeg sjekket på bloggen din, hadde jeg husket feil... så de jeg fant var hvite og lyse lyse gule... Men jeg skal huske på deg om jeg finner de rette:)

Bente: Det har vært en flott tur, det blir nok en gjentakelse på deler av turen en gang igjen vil jeg tro:) Været var jo også uslåelig, og det betyr selvsagt mye:)

Takker for deres besøk:) Veeeldig hyggelig:) Ha en go kveld. Klem

Ann sa...

Fantastiske bilder!! :)

Klem, Ann.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails