VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 25. juli 2015




Vært på tur


Takker for alle kommentarer dere legger igjen, det er så hyggelig, jeg setter stor pris på det og det gjør det enda gøyere å blogge. Jeg skal bli flinkere selv også til å ta meg tid til å legge igjen noen ord når jeg er rundt hos dere.

Nå har vi vært noen dager i Stockholm. Det var første gangen jeg er der på ordentlig. Har bare vært på messer tidligere.
 Jeg googlet og forsøkte å lokalisere alle gode hagesteder, som vi tilfeldigvis kunne være i nærheten av... Jeg spurte meg frem på facebook grupper med mer... Men når jeg kommer hjem ser jeg at det er steder jeg burde vært.... Det er jo ikke noe om er så frustrerende som å gå glipp av en mulig meget god hageopplevelse...


Men et par gode steder fikk jeg vært; selvfølgelig på Zetas, og et besøk i Rosendals trädgård og slott. Og et besøk i Bergianska trädgården
Med meg hjem ble det flere skatter. En keramikk potte som minne fra hvert sted, og to sorter pelargonier er det jeg viser bilder av her.

Særlig Zetas og Rosendal er steder det virkelig verdt å få med seg om man er i disse traktene. men jeg må tilbake og undersøke mer, for jeg vet det er flere steder.... Den evige jakten på gode hageopplevelser, Yihaaa


I dag har det meldt store nedbørsmengder her, jeg håper virkelig de kommer, jeg hadde trengt en ukes tid med god jevn fukt nå. Det er veldig tørt og pga vinden tørker alt opp veldig mye raskere.
Det kunne regnet en del her en ukes tid, så stikker jeg en uke til varmen.... Det hadde vært drømmen nå, slev om jeg ikke liker å forlate hagen om sommeren så har jeg nå fått nok av vind og kaldt vær.... Sol, men ikke nok grader og mye vind.... Båten har blitt brukt en gang i sommer... Ja ja været får vi ikke gjort noe med, men vi kan jo velge å reise til bedre vær... Ja ja vi får se hva som skjer...


De to bildene over er Pelargon Sidoides
Den andre som ble med hjem er Pelargon australe, denne ser du i urnen på første bilde. Små hvite blomster, men et fantastisk bladverk.
Idag skal et annet lite prosjekt med andre skatter ordnes med, det gleder jeg meg til. Ha en super lørdag alle sammen


Klem fra

2 kommentarer:

Henrik sa...

Kære Linda: Jeg forstår godt I vælger at tage lidt væk, vi har brug for at mærke varmen under fødderne når man går på de varme fliser eller sand på stranden. I Danmark har vi vist annulleret sommeren, bortset fra et bare meget hede dage i starten af juli. Selv har vi taget konsekvensen og tager nogle uder til Sydfrankrig hver sommer.
Stockholm ligger der jo stadig næste gang, og haverne ligeså.
Henrik

ladies hand tattoo sa...

It's wonderful your infos. Thank you very much

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails