VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 12. mars 2011

Tatt av tiden...




Jeg har verdens dårligste samvittighet overfor bloggen og dere som er så hyggelig å lese bloggen min. Jeg beklager at jeg ikke har fått fulgt opp kommentarer osv I det siste
Men jeg har rett og slett blitt tatt av tiden…
 
diverse 025
 
Jeg jobber nesten hver natt, legger meg ca 08.30 og står opp 12.30. Da må jeg lage dagens første middag til datteren vår som skal på turntrening. Hun trener 13 timer I uken (ca 3 timer a fire dager I uken, pluss helger med konkurranser og samlinger). Hun er aspirant til elitepartiene, og hun stortrives med det, så da er det bare å følge opp. Hun skal som oftest leveres 14.30, og etter det er det hjem og gjøre klar for bordsetting nr 2, og lekser for minstemann. Han har også sine aktiviteter; som speider, hockey og fotball. Så her I huset er det sjelden et rolig minutt, og en dag uten planer. Men vi trives med det I grunn. Og jeg får god hjelp av far I huset, heldigvis.
 
diverse 003
 
Og I tillegg har jeg prøvd å komme I gang å trene, denne uken fikk jeg til fire økter, det kjennes på kroppen, men det er godt å være I gang, IGJEN!!! Men dette går igjen ut over en del ting, så dere kan jo bare forestille dere den haugen med tøy jeg har å brette nå… pluss, pluss, pluss.. så  I dag er det bare å krumme nakken og gå på med godt mot.
 
diverse 017
 
Jeg jobber to av tre helger, og I frihelgene I vinter har vi reist på fjellet. Deilig avkobling.
Hele tiden har jeg I bakhodet hagen og planer for den. Hagebøker og blader har aldri vært langt unna, heller ikke pc med deres hagverdener, men desverre har det blitt dårlig med spor fra meg…
 
diverse 019diverse 018diverse 020
 
Rommet til minstemann går saaaakte men sikkert fremover. Til uken blir takvinduet satt inn, det er det som holder oss igjen nå. Og jammen skal det bli godt å bli  ferdig, for rotet forplanter seg over hele huset…sukk.
 
De kjøttetende plantene kommer med blomster, det skal bli artig å se hvordan de ser ut.
 
diverse 023diverse 022
 
På døren har forbudt skiltet kommet opp… Viktig å markere privatlivets grenser når man er 8 år…
 
diverse 026

Men en liten lapp lenger ned er betryggende for mor
 
diverse 027
 
Altså; forbudt for jenter, men mamma får lov.
 
Men I dag kommer venninnen min en tur, og da skal vi åpne pakken fra impecta… Dere skal få høre mer…
Og så lover jeg å komme sterkere tilbake.
 
Klem fra
 

5 kommentarer:

Mia sa...

Ja tiden räcker inte till, bara en massa jobb här också.. Men vilken tuff lampa din son har, ser ut som en liten mygga :)

Vivishagerom sa...

Godt vi er flere som skulle ønske det var flere timer i døgnet.
Du har også godt kjennskap til at du lever :-)
Ønsker deg en flott vår!

Marit sa...

Fiiine bilder, gleder meg til å se rommet til Mads ferdig!

God klem, Marit:-)

Ina sa...

Jeg kender det alt for godt. Det ville være skønt med dobbelt så mange timer i døgnet ;-)
Jeg har et gæsteværelse, som SKAL indrettes i dag. Bagefter håber jeg, at få tid til et par timer i haven.

Ha' en god søndag
Ina

Linda sa...

Mia: Je den tiden...sukk:) Jeg har ønsket meg denne lampen i flere år.. og endelig bød det seg en anledning:)

Vivi: takk for besøket, vi får legge inn søknad på noen timer ekstra...

Marit: Klart du skal få se, vi gleder oss veldig til å bli ferdige nå...


Ina: Ja det er ikke alltid man får gjort alt en tenker seg, men vi prøver:) Håper du kommer i mål i dag:) alltid godt når man blir ferdig med prosjekter:)

Ønsker dere en god søndag:) Klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails