VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 12. juni 2012

Ny beboer i hagen

 
Min Buskrose ‘Frühlingsduft’ har fått ny nabo.
For etter besøket i Botanisk hage i Gøteborg, havnet blandt annet parykkbusken cotinus coggrygia ‘Royal purple’ på “MÅ HA listen”
Dette synsinntrykket ble avgjørende (jeg bare må vise dere igjen effekten denne busken gir, sukk)
 
IMG_5870
 
Jeg falt pladask og har nå tenkt og tenkt om hvor jeg kan ha denne… For det måtte være mot vest, slik at ettermiddagsolen kunne skinne gjennom bladene… Løsningen ble ved siden av ‘Frühlingsduften’ Hun har jo fått rett så mange nye naboer I det siste, men sier ikke ‘nei’ til en til.
 
IMG_6358
 
Nyyydelig, jeg er sååå fornøyd.
 
IMG_6357
 
Jeg håper du har en flott hagedag du også.
Jeg takker for at du tittet innom.
Klem fra
 

10 kommentarer:

Helena sa...

Jättefin kombo!
Förstår att du är nöjd :-)
KRAM från mig!

Linda sa...

Superfornøyd, og så er den plassert ganske sentralt i hagen, så vi ser den stadig vekk. Det er artig å se hvordan den skifter i lyset:)

Roser og Patina sa...

Bare nyydelig Linda! For en perfekt match:) utrolig mange flotte blomster og knupper på din fruhlingsduft! Så vakre bilder..sukk. Den rosen er veldig fin! Klem Ellen.

Kristin Aurdal sa...

Parykkbusk er nydelig, jeg har selv tre stk i hagen.
Dessverre så fryser de godt tilbake hver vinter, selv her på Sunnmøre med milde vintre.
Lykke til med din :-)

stallnilsen sa...

så fine bilder, spesielt det siste, nydelig hage, hilsen Lisbeth ;O)

hagen vår sa...

Helt enig, nydelig!

Marianne sa...

Bare så herlig fargekomposisjon og sammensetning!Der har du grunn til å være stolt!

Stein sa...

Helt enig med deg i at parykkbysk er en fantastisk vakker plante i hagen. Spesielt når sollyset skinner gjennom bladverket. Jeg kjøpte en i fjor og plasserte den slik at lyset ville farge den ildrød. Desverre frøs min også godt tilbake i vinter, men har kommet tilbake igjen i løpet av våren. :-)
Ha en fortsatt fin dag!

Ray Molin-Wilkinson sa...

Hej Linda
I too would love to have a smokebush in my garden, but I'm afraid it's too cold here in Sweden. Had several in my English garden, hope your auriculas are doing well.
Best wishes
Ray

Vivishagerom sa...

Kjempe nydelig!

Ha en fin dag. Klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails