VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 20. juli 2010

Legoland, land, land

 
Blir litt usikker på hvor nær jeg er en diagnose… men er man helt sykt hagegal når man er mest fascinert over beplatningen på legoland? Eller blir rett og slett Legoland en enda bedre opplevelse om man er hagegal?
Jeg går for det siste.
Danmark sommeren 2010 147
 
Danmark sommeren 2010 145
Det er helt fantastisk hvordan de klarer å få vekster til å passe inn i de små miljøene. De ble fortalt meg at Legoland produserer alle plantene sine selv, og at de har et stort gartneri tilknyttet parken. Gartnerene der skal visst være bedre på bonsai teknikken enn japanerne. Det kan jeg ikke bedømme, men jammen er de flinke. Plantene blir klippet syv ganger i året… og det er ikke få planter heller…så det må være litt av en jobb. Da nytter det ikke gråte over hver gren/kvist som blir klippet slik som meg…
 
Danmark sommeren 2010 075 Danmark sommeren 2010 079 Danmark sommeren 2010 087
Danmark sommeren 2010 081 Danmark sommeren 2010 082 Danmark sommeren 2010 153
 
Vi hadde en flott dag i Legoland. Noe for alle tydeligvis, he, he:)
 
Danmark sommeren 2010 149
 
Jeg kan godt tenke meg at mai er en flott tid med masse blomstring i Legoland, for det var mange små sorter av blandt annet rhododendron.
 
Klematis var det også mange hegn med
 
Danmark sommeren 2010 117
 
 
En blomstrende hilsen fra

7 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sa...

Det er virkelig nogle fine anlæg:-)Der er vidst én der har været nede og kravle sig gennem Legoland? Dejligt at du nyder ferien:o)

Bente sa...

He he! Vi er nok på samme viset, alle vi som er litt hagegale...
Jeg kjenner meg i alle fall igjen.
Selv kan jeg f.eks. sitte å se på en krim på TV, og sitte og irritere meg over at de ikke fokuserer nærmere på en blomst eller plante jeg kan se i bakgrunnen. :o)

Flugo sa...

Å, det er så fint i Legoland. Beplantningen er imponerende og attraksjonene er kjempegøye. Kombinasjonen blir ikke bedre enn det :-)

Kos dere videre!

IngunnBW sa...

Danskene er utrolig flinke til å gjøre slike attraksjoner vakre. Tivoli er også et flott sted for hagegale :) Så søt den lille alléen med hasseltrær (?) var! Fantastisk å se så flott beplantning i miniformat

Ungersvenden sa...

Hej!

Ja, Legoland er dejligt!
Jeg hørte for nylig i tv, at gartnerne møder på arbejder om morgenen, og ordner parken INDEN der åbnes for gæsterne. Hver anden dag ordner de halvdelen af parken. Dvs. hver 4. dag har de været hele parken igennem. :D

- Ungersvenden

Helen sa...

Jeg husker også at jeg ble mektig imponert over beplantingen der når guttene våre var små, og det begynner å bli en del år siden. Så hyggelig hilsning du skrev på bloggen min. Du er hjertelig velkommen til Fredholm, der har jeg også boken min for salg.

Mette - Villa Landly sa...

Skønt at se, at ikke kun os danskere er glade for vores "parker". Det er år og dag siden, jeg selv har været i Legoland - så lidt sjovt at gense det gennem en norsk blog ;o).

Det lyder til, at der er noget for alle mand i familien - det kan jo ikke være mere perfekt. Fortsat god ferie.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails