VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







torsdag 8. juli 2010

Hagens skjønnheter

Jeg må bare si at bloggelivet er myyye bedre nå med ny pc. Jeg må liksom venne meg til den, men nå går alt raskere. Så da er det så gøy å reise rundt i bloggeland. Og tenk å ikke bruke en evighet på å legge igjen kommentarer også… Så nå blir det myyye letter å legge igjen en hilsen i ny og ne:) For jammen er det mange flotte innlgg hos dere som har gått meg forbi, så nå må jeg oppdatere meg. Og hva er bedre enn å gjøre det på en regnværsdag? I itllegg til litt baking, en kinotur med ungene og show i byen. Hvem sa det var avslappende med sommer og ferie? Men koselig er det jo,… å ha tid til alt man ellers ikke rekker.
 
I hagen blomstrer nå vannliljene, jeg blir like betatt hver gang…Sukk
 
grillstue 004 grillstue 007 Hagen 8 juli 028
 
Denne kremgule er nydelig, jeg husker desverre ikke navnet på sorten…
 
Hagen 8 juli 027 grillstue 005 grillstue 006
 
Men den rosa er ikke noe dårligere. Gleder meg til varme sommerkvelder med lys i baljen.
De står enda i baljen, og den er enda ikke gravd ned. Men jeg har fått tak i noen potetsekker som jeg skal trekke baljen med, det hjelper jo iallefall litt. men neste år, da skal baljen ned i bakken.

                                                                                  Ønsker dere en goood kveld:) Klem fra

11 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ljuvliga vattenliljor du har!
Jo, Honning & Flora ligger på Själland, knappt 1 timmes körning från Köpenhamn...man rundar Roskildefjorden (tror jag det är!) och fortsätter lite norrut, här får du länk och längst ner på sidan finns deras adress så du kan kolla på eniro. Trevlig resa! :o)
http://www.honningogflora.dk/
Kram Lydia

Anita sa...

Aldeles nyyyydelige vannliljer du har!! Akkurat som marsipanroser...til å spise opp.:)
Takk for tipset med peonene....tror du at det virker altså? Skal jammen meg prøve jeg.

Klem Anita

Frøken Solhat sa...

Hvor er de smukke dine åkander - måske man skulle prøve et par stykker i en balje her også :0)

Jeg glæder mig til at følge med i dit projekt....det lyder vildt spændende Linda.....og hvilket et "udekøkken" du har planer om....det ser godt ud. Det bliver "husets" yndlings"rum" i fremtiden er jeg sikker på :0)

Rosen bedet tager form efterhånden kan jeg se....det er smukt. Er på jagt efter en hvid rose til mit ene bed og Karen Blixen er bestemt en mulighed kan jeg se.

Sommerknus Dorthe

Bente sa...

Så spennende å få se bilder fra prosjektet med havestuen! Gleder meg til fortsettelsen!

For noen vakre vannliljer! Helt nydelig!

Ønsker deg en god helg.

Klem fra Bente

Flugo sa...

For noen fine vannliljer! Selv har jeg ikke mulighet til det i vår hage, men desto mer gleder jeg meg over andres flotte eksemplar.

Kos deg videre i ferien!

line sa...

For noen nydelig vannliljer - små kunstverk alle sammen!

Linda sa...

Takk for hyggelige kommentarer:)

Lydia: Takk for beskrivelse, det er så god tmed gode steder og besøke. Når man reiser til et sted er det så fint å vite om noen gode steder, det er ikke alltid man finner dem av seg selv...

Anita: Det kan være verdt å prøve. Det er ofte det belegget som gjør at knoppen har litt vanskelig for å åpne seg, så litt lunkent vann kan hjelpe litt med å skylle belegget vekk...

Frøken solhatt: Mest skummelt akkurat nå... men jeg tror det blir veldig bra:) Ja vannlijer trives godt i baljen her, kunn 40 cm dypt. Bare å passe på å få tak i sorter som trives på grunt vann:)

Bente:Det blir nesten for spennende... men jeg skal holde dere underettet:)

Flugo: Det går fint ann i en liten balje, min er slett ikke stor og kan fint stå på en veranda også:) Se kommentar til frøken solhat.

Line: Gjett om de er, helt aldeles nydelige:)

God helg til dere alle:) Klem

IngunnBW sa...

Sååå nydelige vannliljer du har! Jeg har ofte tenkt å kjøpe en tønne og ha vannliljer i, men det har foreløpig blitt med tanken. Men en balje..hmmm smart!...overlever vannliljene ute i dem om vinteren?

Linda sa...

Ninni: De kunne nok ha overvintret i baljen om det var gravd ned, men jeg putter de i en vanlig bøtte og setter dem sammen med pellisene om vinteren:) Det går helt fint. Også havner de i baljen på våren. En balje er mye billigere en enn tønne, også kan man jo trekke den med strie eller no, så blir det ikke så galt:)

Wenche sa...

Åh, så nydelig vannliljer - de er jo som rene kunstverk.

Har alltid ønsket med en dam i hagen, men jeg tror ikke det blir noe av.
Men du ga meg en ide nå, kanskje det blir en balje eller tønne til neste år?

Flugo sa...

Ah, god idé! Det skal jeg teste ut :-)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails