VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 20. mars 2010

Mer vår


I dag er det vårjevndøgn, og fra i dag øker dagens lengde med 5 minutter hver dag. Det har vært akkurat som en nyt tid i dag. Ungene har tatt frem hoppetau, sykler og minstemann sin elektriske bil. Til stor glede. Dette er leker de ikke har brukt på lenge. Jeg har surret i hagen. Myye snø har forsvunnet denne uken. Det er ikke lenge siden jeg skrev et innlegg om at det ikke var noen vårtegn hos meg, men jammen har det skjedd ting under snøen. For plutselig står krokus skuddene der, til stor glede for en hageglad. Jordbær-avleggerne som i fjor ble satt i potter for å kunne danne et nytt jordbærbedd i år kom frem fra dynen sin, og det samme gjorde fjorårets bladrosetter til revebjellen som skal settes et sted i hagen for å blomstre i år. Så til stor glede har det skjedd mye som kommer frem nå når snøen blir borte. Jeg hadde så behov for å rake, er jo litt tidlig men måtte bare prøve meg litt...

Klem fra
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anita sa...

Nydelige juleroser du har kjøpt deg. Åsså så fin collage du har laget...

Det er rart alt som kommer fram når snøen smelter og blir borte. Jammen skjer det tinge under snøen, mens vi minst aner det... Ingenting er så herlig som å se krokus og andre løker som spirer fram.

Ha en fin lørdagskveld Linda
Klem Anita

Frøken Solhat sa...

Kan så udemærket forstå at glæden er stor også blandt dine børn......det er lidt ligesom at slippe køerne å græs, når ungerne igen kan boltre sig i haven og på vejen.

JUBIIIIIIIIIII :0)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Underbara collage du har gjort till oss.
Tack för dom:-)

IngunnBW sa...

Jaaa! Det spirer! Så fin collagen din ble :) Jeg må nok vente litt til før de første spirene viser seg her, det er bare ett bed som så smått begynner å vise jord. I de andre er det håpløst mye sne enda.
God søndag til deg Linda :)

Linda sa...

Ja man kan si at ungene er glade. Minstemann har nå prøvd syklen, rulleskøyter, skateboard og bilen sin. På med vannslangen og vann i bøtter:) Med stor glede:) og regnet stopper ham ikke, han er like glad:)

Og jeg prøver og prøver meg frem her inne:) Får vel snakrt klager fra samboer regner jeg med.... Men veldig gøy:)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails