VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 7. juli 2014


Thuja er ikke lenger bare Thuja....


Svenskene er bare sååå koselige og det er en glede å møte varmhjertede hagemennesker i vårt naboland, i klimasone NULL!!!!! Hjerte smerte.

Jagorstrand ligger i Hässleholm eller rett ved i allefall. Herlige mennesker som har en aldeles flott hage, og butikk.

Jeg var på et gartneri for en stund siden og overhørte en samtale mellom gartneren og en kunde. Kunden spurte om planteavstanden på Thuja, gartneren svarte "2 km"
Jeg kunne ikke annet enn le og egentlig være litt enig.
Samtidig har jeg siste årene vært litt mer åpen for noe bruk av Thuja, for den gjør jobben sin. Det handler mer om hva du gjør på innsiden av din Thuja. Eller etter besøket på Jagorstrand; hva du gjør med din Thuja.


Jeg har sett flere som stammer opp Thuja, og det er flott. Men eierne av denne hagen må jeg si at har tatt skrittet litt lenger, og det var helt fantastisk. Og tenk dere strukturene her om vinteren...Sukk.
Jeg savner noe i vinterhagen min, og jammen tror jeg det blir tre fire store Thuja som jeg skal leke litt med. Thujaen på bildet her er Thuja ´Smaragd´


Jeg ønsker dere en superflott dag. Veldig hyggelig å se at noen av dere fortsatt henger med meg. Det setter jeg stor pris på.

Klem fra

3 kommentarer:

Unknown sa...

Dette var både morsomt og inspirerende!

Linda sa...

Det var hyggelig at du synes det:)

silk plants sa...

Splendid blogginnlegg. Måten du har expanied ting her er fantastisk

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails