VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 17. september 2011

Ops I did it again...

Jeg skulle jo ikke....
Jeg skulle være flink og motstandsdyktig…
Men etter nattevakt, trøtt og sliten, alle sanser er svakere, og motstandskraften er vekk…
Siste nr av Drømhem og trädgård I hånden, etter frokost, mett, enda mer trøtt og sliten…
Kom over bilde av disse og dermed var det gjort
allium amplectens graceful
 
Allium ‘Amplectens graceful’
 
 
Her snakker vi vakker allium, sukk mitt hjerte.
Må-ha genet slår inn med full kraft, samtidig som motstandskraften er kraftig svekket.
Man sier at man etter en nattevakt har svekket evner og bedømmelseskraft tilsvarende 1,5 I promille…
Jeg sjekket hvilken forhandler det var og fant denne nettsiden
og dermed var skaden gjort…
I handlekurven og snart på vei til meg er disse nydelig skjønnhetene
klematis winter beauty
Klematis ‘winter beauty’
 
geranium versicolor
geranium versicolor
 
lillium
 
Lillium formosana ‘white crane’
Jeg bestilte en rosa perleblomst også ‘pink sunrise’ men jeg fant den ikk eigjen da jeg letet etter bildet…
 
Og jeg turte ikke engang å gå videre og sjekke ut sidene med rosafargede planter
for å ikke snakke om sidene med blåfargede planter, farligt farligt…
Men O så herligt!!!
Herdighet aner jeg ingeting om, helt ruset og ubekymret med en nattevakt I ryggen og da er alt mulig, he, he.
Det var jo helt umulig å overholde tollbestemmelsene om shopping under 200 kr (som om man får noe for det noen gang…sukk… , så her ble det levering på poste restante I sverige….
 
Jeg ønsker dere en masse masse god helg.
 
Klem fra

9 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Nydelige planter du har kjøpt. Trenger nok ikke å være trøtt og sliten for at disse skal havne i handlekurven.
Ønsker deg ei strålende helg :-)

Frøken Solhat sa...

uha ja der må man nok sige fristelserne var store sødeste Linda......og hvad gør det om de er hårdføre eller ej når de er købt med hjertet ;0) Skønheder som perler på en snor.

Knus Dorthe

Margrethe sa...

Det er vel nettopp det som er godt! -At dømmekraften og viljen ikke alltid er på topp. Og tenk hvilken spenning og glede du har av slike kjøp. Dessuten; etter en lang og slitsom vakt er det deg vel fortjent å være i en slik planterus. Ha en fortsatt god helg.

Mia sa...

Jag blir lite berusad av dina beställningar. Poste restante i Sverige, var då?

Linda sa...

Takk for hilsner og ord:) Det gleder. Og det er så gøy å være i gang med bloggen igjen, og Høre fra dere:)

Poste restante er at man får pakken tilsendt til et svenskt postkontor, i mitt tilfelle Strømstad, og så henter jeg varene der. Sånn sett så smugler jeg dem jo nesten inn, men ,men... moralen svikter også iblandt sammen med andre evner... Men jeg betaler jo moms til det landet jeg handler i da, så det er jo ikke riktig å betale moms to ganger heller... Noen steder trekker de fra momsen når du handler, men som oftest ikke er min erfaring.

Men jeg gjør det som sagt mest fordi enten så sender ikke disse nettbutikkene til norge, men derimot til sverige (eu)eller så gjør jeg det for å spare å betale 25% i moms i tillegg til det jeg handler for. Og en tur til sverige er jo bare kost en gang i blandt. Varene ligger i tre uker på postkontoret der nede, men klart jeg ringer og sjekker daglig fra de sender varen når det gjelder planter:)

Jeg ønsker dere en masse god helg:) Klem

krepsemor sa...

Så lekre planter du har skaffet deg! Skjønner VELDIG godt at du faller for dem, jeg! Skummel tid, nå på høsten ;)

Anonym sa...

Heisann!

Jeg fant kortet ditt på bøtter og spann i dag og lurer egentlig litt på hva du tar for hagehjelp. Jeg bygger nytt hus på Dale, og til våren/sommeren skal vi planlegge hage og uteområder. Vi har naturtomt så det er ikke så veldig mye vi skal ha, men litt hage er alltid hyggelig. :-)

Maria sa...

Gratulerer! Gratulerer! Jeg lurer på om jeg skulle ta en nattevakt, jeg også. Ett eller annet sted - bare for å kunne få en gylden unnskyldning. Den Poste restante-planen din - det virker som om det er noe du har gjort før? Den skulle jeg gjerne lære....

Merethe sa...

Vakre planter du har bestilt. :)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails