VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







torsdag 30. desember 2010

Frostens kunstverk


Frosten kom raskt I år, og det medførte at vannlijene ikke rakk å komme inn I drivhuset før vannet frøs.
Gjett om jeg ventet utålmodig på litt mildvær slik at de tinte opp nok til at jeg fikk de løs fra isen og inn I trygghet.
Heldigvis så kom det noen dager med mildvær, det er leeenge siden nå. Og jeg er glad jeg tok de inn da, for med den kulden som vi har hatt I år, ville de nok ikke klart seg I bøtten.
 
bloggebilder 070
Men slike kunstverk I isen som dette er jo ikke å forakte.
Man ser hvordan bladet til vannliljen har lagt fastfrosset.
 
bloggebilder 087bloggebilder 074

Jeg har flere ting jeg gjerne vil vise dere, og jeg håper dere fortsatt er der.
bloggebilder 086
Telleren min er blitt borte, så jeg vet I grunn ikke om noen er innom eller ei, bortsett fra at jeg selvfølgelig leser de hyggelige hilsnene dere legger igjen.
Jeg håper dere kommer tilbake I det nye året. Jeg gleder meg veldig til det nye året, og store prosjekter ute skal gjøres ferdig. Men fortsatt holder jeg på for fullt inne.
I et lite hjørne på soverommet har jeg fått et sminkebord av en venninne, det var svartmalt, og er nå blitt hvitt. Jeg er blitt sååå fornøyd, men som sagt, jeg er ikke ferdig enda. Må passe på mens jeg enda ikke får gjort stort på hagefronten. Og der skal jeg vel stort sett fortsette med de planene jeg hadde I fjor, hvis jeg ikke blir kastet ut pga strømregningen… Det koster nok litt å ha på varmen I drivhuset denne vinteren…
Jeg kan vel heller ikke forvente at han skal forstå gleden av å ta ut sin flere år gamle pelargonia, og drømme om hvor mye større og flottere den kan bli I år???
bloggebilder 036bloggebilder 037bloggebilder 016
 
Jeg skal prøve å få til en årskavalkade I løpet av helgen, og kanskje vise litt jeg ikke har vist før. Nå manner jeg meg opp til en nattevakt og I løpet av den har jeg kanskje rukket å besøke mange av dere, for der har jeg jammen litt å ta igjen. Gleeeder meg til å se hva som har skjedd hos dere.
Jeg ønsker dere en flott nyttårsfeiring I morgen.
Stor klem fra

6 kommentarer:

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Dette ante jeg slett ikke om drivhus... alt fra strømregning til vannliljeberging! Interessant og nyttig.
Veldig fint speilbord, forresten!

Frøken Solhat sa...

Ja frosten har givet anledning til rigtig mange smukke motiver denne vinter, og du har som altid øje for dem. Håber dine åkander overlever for de var virkelig smukke mens de stod i al deres pragt Linda.

Bordet er da helt fantastisk - også skønne møbler har du øje for :0)

Håber du havde en god nattevagt og at du får en helt fantastisk nytårsaften og nat. Jeg glæder mig virkelig meget til at følge dine mange projekter og ideer i året der kommer. GODT NYTÅR

Knus Dorthe

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Linda!
Jag önskar dig detsamma, Gott Nytt År!
Varmkram Hillevi

Maria sa...

Nydelige frostbilder. Jeg gleder emg til det blir lysegrønne spirer vi jubler over - det er jo rett rundt svingen nå. Snart er det vår!

Ha en god nyttårsvakt, Linda.

Anne (Moseplassen) sa...

Hei linda, første ting først. Blogspott har nå innebygget statistikkprogram. Det skal ligge inne i adminområdet, på den fanen som er lengst til høyre (står Statistikk på den). Klikk der og vips så ser du besøk mm. I gadgetoversikten finner du i tilegg en egen gadget for "Bloggstatistikk", det vil si en teller.

Så, over til saken:
GODT NYTT ÅR!
Tusen hjertelig takk for hyggelig følge gjennom året som gikk, det er alltid en fryd å komme inn her, inspirerende! Og tusen hjertelig takk for alle kommentarene du har tatt deg tid til å legge inn hos meg!
*klem*

Linda sa...

Monique: Takk for at du legger igjen noen ord, veldig koselig. Hyggelig at du finner det nyttig. Moro å dele erfaringer her inne i bloggeland:)

Frøken solhatt: Takker for dine alltid så søte ord:) var inne hos deg nettopp, og nydelig juleroser er vel netopp det jeg drømmer om nå:)
Mens jeg håper på vannliljene. Tror de klarer seg, de står i drivhuset med små grønne spirer, så det ser godt ut:)jeg hopper av glede over det:)

Hillevissan: Takk for hilsen:) Gleder meg over et nytt år og nye muligheter:)

Maria: Ja enig med deg, men jeg kan godt tåle en periode uten vask av dresser hver dag, og masse leire overtalt i gangen osv en stund til:) Men ut februar, det er nok:) Da vil jeg ha spirer overalt:)
Men det blir nok som i fjor, jeg må nok nyte synes av spirer hos danske og sørsvenske bloggere en god stund før de kommer her hos meg:)

Anne: Tusen takk som alltid:) Din hjelp og tips hadde jeg ikke klart meg uten, og nok en gang trår du til:) Takk, takk:)

Klem og kveld til dere alle:)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails