VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







søndag 1. mai 2011

Det går for fort


Altfor fort

Altfor mye skjer for fort nå om dagene. Denne plutselige varmen har virkelig satt fart på tingene. De flotteste blomstene I hagen min nå er rutelilje eller kongekrone (link til info)


bloggebilder 019bloggebilder 005bloggebilder 008

Humlene elsker også denne så de summer rundt dem hele tiden


De rutete klokkene er store og flotte. Jeg hadde de første gang I hagen I fjor, da jeg til min store glede, hadde fått noen løker høsten før av venninnen min. I år er det store og flotte. De gir mange frø, og frøgresset spirer, jeg lar det stå og håper at det blir blomstring av dem om ett eller to år, kanskje tre. Jeg kan vente. For disse kan jeg ikke få nok av I hagen på denne tiden. Jeg har sett etter liljebiller, men foreløpig er ingen observert. Men kommer de er offerstenen klar. Og et godt tips jeg har fått er å spraye bladene med grønn te, sterk grønn te, sterkere enn at vi vil drikke den.



bloggebilder 046bloggebilder 048bloggebilder 049



Jeg følger med på deres blogger, men er desverre ikke flink nok til å legge igjen spor. Jeg skal skjerpe meg. Men det går unna nå for tiden, og jeg har litt større planer på gang… selvfølgelig noe som har med hage å gjøre. Dere skal få høre snart, jeg må bare være I tenkeboksen litt til. Men med små mye som skjer I hagen, er jeg stort sett der ute, med stompen I været, eller krabbende rundt på alle fire, for å lete etter små spirer som er litt trege av seg… Så da blir det bare raske runder rundt I bloggeverden, nesten som å lpe en rask tur på do under reklamepausene på tv. Fort inn og tatt en titt I bloggeland, og så løpe ut igjen. Som om jeg er redd for å gå glipp av noe der ute. For så fort går det nesten I disse dager.

Jeg takker for deres besøk og hilsner, det gleder masse masse.



Klem fra

6 kommentarer:

Mia sa...

ha,ha, den var bra, sån är det, här är det inte reklam men kaffekoppen som ska fyllas ( och en snabb kik..).
Dom där vipeäggen är underbart vackra. Jag har satt nya lökar i höstas som står i knopp nu. Där jag först hade dom är det bara tre stängler kvar, vet inte vad som skjer, dom har stått där i många år.. men något frögräs har jag inte heller sett, kanske jag krafsar för mycket i jorden runt omkring? Hoppas du får bättre lycka med dina.
Dom röda småjä-arna ser jag också efter, ännu ingen spår, men jag vet dom kommer.. din tebryggd ska jag komma ihåg, bättre än snus runt omkring i rabatterna.
Ha fortsatt fina hagedagar :)

Nette sa...

Jeg må se at få købt nogle af disse skønne løgplanter til efteråret. De er bedårende.

Ja, det går alt for stærkt. Især med ukrudtet! :-)

Helena sa...

Javisst går det för fort o allt på en gång nästan!
KRAM från mig!

Lisbeth (countryliv) sa...

Uha ja det går stærkt, men nu bremser kulden den hurtige udvikling i hvertfald i et par dage. Jeg synes at vibeæg er noget af de dejligste med deres fine grågrønne løv og den ternede blomst!
Det lyder spændende med dine planer...;)

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelige ruteliljer. Og smart tips, jeg ser noen andre bruker såpe for rådyr også. og jeg bruker jo selv såpe for lus.

Takk for at du deler tipset!

Mandelhjärta sa...

Lekre liljer i flott farge! :)
Tipset skal jeg huske på om jeg ser uhyre på mine liljer i sommer. Takk for tipset!
Og lykke til i konkurransen!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails