VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 26. april 2011

Jeg fant, jeg fant


I fjor tok jeg noen røtter fra hvitveis og plantet I plenen her og der. Mest for å teste ut om de ville vokse I plenen min Jeg har krabbet rundt på alle fire og letet, og jeg fant!
Denne vakre hvite blomsten kommer til å skinne I plenen når den bestemmer seg for det. Og den visner jo ned lenge før jeg skal klippe gressplen vil jeg tro. Heller ingen næring skal lagres I noen røtter så vidt jeg vet, så et teppe av hvitveis I vårhagen er jo nesten enklere en løkblomster, som må visne helt ned før det kan klippes… Det må sies at jeg liker å klippe plenen til 17 mai, og det er jo ikke alltid alle blomsterløker som er visnet ned til da…
Men noen perfeksjonist er jeg ikke, så jeg tåler at det står igjen noen tuer her og der altså. Det er det jo absolutt all vårblomstring verdt.
Men hvitveisen er også flott da. Den bringer frem mange gode barndomsminner. Tror jeg skal gå ut I skogen og ta noen fler røtter… så det blir et teppe til neste år.
Jeg takker for alle besøk og hilsner. Det gleder og motivererSmilefjes
Klem fra

4 kommentarer:

krepsemor sa...

Hvitveis er den vakreste viltvoksende vårblomsten, så et teppe av hvitveis på plenen hadde ikke jeg heller hatt noe imot! Så morsomt at du fant en liten en!

Lisbeth (countryliv) sa...

Hvor er det skønt at der står sådan en lille fyr i din plæne, det vil være smukt med et hvidt tæppe det sigter jeg også efter. Anemonen er også min favorit forårsbebuder.

liven sa...

Ja hvitveisen vil vi ha!
Her har det vokst som bare det på plenen....masse karse og løvetann :o)
Jeg vil at det skal få blomstre litt før det blir klippet....synest det er bare så nydelig !!
Ha fine vårdager Linda

Linda sa...

Takk for deres kommentarer, jeg blir veldig glad:) Like glad som da jeg fant den lille vakre knuppen:) Herlig med blomster i plenen:) Ser tepper av hvitveis rundt overlat nå, helt nydelig. men hos meg er de enda litt sene, men jeg venter tålmodig, for den som venter...osv:) Klemmer og takk fra meg:)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails