VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 19. november 2011

Jeg fatter det ikke…

 
Hvordan er det mulig, og gang etter gang skrive de mest fantastisk inspirerende bøker?
Men at jeg digger Claus og hans hagelidenskap er det vel heller aldri vært noen tvil om blandt de som kjenner meg.
Jeg mottok denne boken for et par dager siden, og bærer den med meg overalt. For visst er dagene hektiske, men jeg det kan jo hende jeg får et ledig minutt innimellom.
Venninnen min måtte smile litt når hun så boken til Claus ligge på toppen I vesken, når heldige meg, ble spandert lunsj på av henne I går. “Det kunne jo hende du var sent ute, eller jeg var tidlig ute” sa jeg. (takk for deilig lunsj, Marit)
Boken er kjempeinspirerende. Den er full av herlige fortellinger om menneskers hager, og deres hageliv, tips, og flotte bilder. Jeg er langt fra ferdig med boken, for denne må jeg bruke tid på, og jeg kommer til å ta den frem igjen og igjen, med stooor glede.
Og det er nettopp det som er så flott med denne boken. Og jeg vet knapt noen som skriver hagebøker på den måte Claus gjør det. Det er ingen tvil om at denne mannen er mer enn normalt opptatt av alt som har med hage å gjøre, samt at han gjerne deler sin kunnskap og hageglede. Det finnes vel ingen hagegale som ikke har fått med seg hans blogg?
Som sagt, I bøken finner du flotte fortellinger om hagene og menneskene I den, kjære tips om plantestell, og vakre bilder.
Den er verdt sin vekt I gull, iallefall om vi snakker om hageglede og inspirasjon.
Boken kan du bestille her 
Den dukker vel opp I forretninger eller nettbutikker her I Norge også, men det hadde jeg ikke tid til å vente på…
 
Og med dette boktipset, ønsker jeg dere alle en masse masse god helg. Det er enda litt helg igjen, kos dere masse.
 
Klem fra

11 kommentarer:

Claus Dalby sa...

Kære Linda - tak for dine altid søde ord. Jeg labber dem i mig.

Linda sa...

Å dansk... jeg er jo så glad i dansk og de danske ord:) Jeg må ha vært dansk i et tidligere liv, eller så skal jeg iallafall bo der i mitt neste:) Gleder meg vilt til tur til danamrk igjen, for til danmark må jeg jo hvert år:)

Frøken Solhat sa...

Sødeste Linda.......håber og krydser fingre for at bogen ligger under juletræet når den tid kommer.....den er øverst på listen ;0)

Glæder mig til dine tulipaner i zinkbaljen......det bliver smukt. Har også selv plantet én til med masser af løg......og nu kan vi næsten ikke vente vel ?????


......og næste gang må du tage tid til en lille havevandring her ikk´ ?????

Knus Dorthe

Frøken Solhat sa...

.......og TILLYKKE med firmaet.....det lyder saftsusme spændende. Super sejt at springe ud i det.......respekt ;0)

Knus igen igen ;0)

Nette sa...

Kære Linda

Ja, bogen er skøn, så jeg forstår din begejstring! Du må slæbe rundt på en kæmpetaske :-))

Mia sa...

Och där var boken beställd! Dom hade den på Capris också. Firma??? Berätta!

MinHage sa...

Hei!
Superfin blogg, blir virkelig inspirert...
Hilsen en fersk blogger.

Linda sa...

Frk solhatt: Å ja det hadde vært superkoselig å tittet innom om jeg er i nærheten:) og firma... huff ja, jeg er ikke så god på ås tikke meg frem... men det skjer litt saker og ting, og drømmer realsieres... Jeg får vel ta og fortelle litt... Det er også litt derfor det har vært litt stille på meg i bloggeland, men nå lander ballene:) Og så klart vi gleder ogss til våren, ikke så lenge igjen...:) Håper du får boken da, hvis ikke må du løpe og kjøpe den i gave til deg selv:):)

Nette: Ja sekken kan bli tung innimellom, men den er jo bare full av glede:)

Mia: Å du burde glede deg masse til boken:) Og firma... ja jeg får vel fortelle... jeg er som sagt over, ikke så god på å stikke meg frem, men dette ser ut til å bli året der jeg har stukket nesen i både det ene og andre:) Men det er veldig gøy:) Jeg får fortelle litt i morgen...

Minhage: Tusen takk for koselige ord, og masse masse velkommen i bloggeland:) Jeg skal løpe og besøke din verden om få strakser:)

I dag har jeg jobbet i natt, jobbet i verdens flotteste interiørbutikk i noen timer, samt vært på familieforestilling med michael jackson show av tema Åge fra det store korslaget. Det var veeldig bra. Nå skal jeg kose meg litt i bloggeland:) Jeg har gått glipp av myei deres verdener denne høsten, så jeg gleder meg til å oppdatere meg:)
Ha en flott kveld:) Klem

Hannes hage sa...

Godt boktips, er selv stor fan! Og denne boken er på ønskelisten min til jul. Gratulerer som månedens hageblogger i boligdrøm. Flott innlegg!

Linda sa...

Hanne: Det er an "må ha" bok:) Gled deg:) Tusen takk, som sagt jeg stikker nesten frem litt mer enn jeg er vant med i disse dager.... men veldig gøy er det jo, litt sånn "ut-av-mæ-sjæl- opplevelse... Et utrolig flott blad, og så veldig hyggelig og overraskende å bli spurt:) Ha ne god søndag:)

Roser og Patina sa...

Jeg har også endelig fått denne boken:) En absolutt MÅ HA bok, helt enig:) Etter at jeg startet å lese Claus sine bøker så elsker jeg også det danske språk!! Det er så herlig:) Klem Ellen.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails