VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 26. november 2011

Husk fuglene


Slik så fuglebrettet vårt ut i fjor... Katten hadde tatt så mange fugleliv at jeg rett og slett ikke kunne lokke disse små søte inn i hagen vår... men nå har katten fått bjelle på (en som tipset meg her på bloggen i fjor. Hurra for snille hjelpsomme hagebloggere) , og vi prøver å mate de små igjen. Det er så hyggelig med fugleliv i hagen om vinteren. Enn så lenge er det mildt her, og fuglene finner fortsatt mat i naturen, men det er hyggelig å hjelpe dem litt.
Flere skriver mye flott om fuglemat blandt annet Anne med bloggen Moseplassen. Her finner du masse tips og inspirasjon om mating av fugler. Hanne med bloggen Hannes hage har også gjort en god jobb, og samlet inspirasjon og tips.


Katten og Jeg ønsker dere alle en flott helg.
Nå skal jeg isolere drivhuset. I fjor hadde jeg fyrt inne i det helt siden førsten av oktober.... Takk for den milde vinteren... Rapport fra drivhuset kommer.

Klem fra

1 kommentar:

Hannes hage sa...

Lille katten vår hadde bjelle, og hun elsket lyden av seg selv når hun løp. Vi ble imidlertid smårar av å høre på henne, så jeg klippet den av. Det har gått greit for fuglene i Hagen, hun har gitt opp å jakte på dem. Så har kan vi fore i vei. Tusen takk, skjønne deg, for å nevne meg i blogginnlegget. Skal bli stas å lese om isoleringen av drivhuset, har veldig lyst til deg jeg og.
Stor klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails