VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 3. mai 2011

Hvem skrudde av varmen


Forrige uke måtte jeg vanne, og dag siler det ned. Sludd og haggel…
Høyeste temperatur så langt er 7 grader, I natt 3 grader… Stakkar mine små spirer, de fryser sikkert veldig nå… Men de er under glass, og akrylduk, så jeg krysser fingrene… Jeg er litt ambivalent, kanskje jeg skulle  båret dem inn I drivhuset? Ett skritt frem, og to tilbake… sånn er det om våren, …så ingen tvil om valg av kategori denne gangen
Vi trengte vann fra oven, men ikke denne kulden…

Men jeg trengte virkelig å få gjort litt inne… Det har vokst like mye inne som ute, men ikke blomster… Mer hybelkaniner, og kleshauger… Tenk om alt I hagen hadde vokst like fort som dem.
 
Men nå springer snart morellblomstene ut, og gjett om jeg gleder meg, kanskje prunus også, dobbel glede I så fall
 
bloggebilder 026

Takk for at du tittet innom, det blir jeg veldig glad for.

Klem fra

9 kommentarer:

Mette - Villa Landly sa...

Ah... lige mine ord - det var jo næste sommer i sidste uge. Uf, hvor er det koldt nu - øv, men jeg er sikker på, det bliver bedre til weekenden.

Knus
Mette

Mario`s Verden sa...

Godt sagt!!
Har skrudd av varmen inne også.
Ja det er nervepirrende dette været.
Snø og vind.
Jeg har brugmansiaer som fryser i vinden.
Men jeg tror de kommer fra dette været med klorofyllet i behold.
Så er de herdet .
Men lykke til med dine planter det skal du ha.

Helena sa...

Kanzan vet jag inget om men ser att den har fått (-) i Zetas katalog(de betygsätter sina växter)det behöver inte betyda att den inte är fin utan kan bero på växtsätt el.att den är mottaglig för sjukdommar tex.
Accolade har +++ i katalogen!Jag har ju den i buskform o 2 av mina vänner har i trädform.Den är SÅ vacker i växtsätt.Sirlig o luftig.Vackra ljusrosa blommor blir det!Jag kan varmt rekomendera den till dig!
KRAM från mig!

Parkvegens Hageglede sa...

Ja, sånn er våren. Det blir noen turer mmed inn - og utplanter etter hvert. Men de er nå en deilig tid, da..

Linda sa...

Siste sjekk på yr.no varsler frost i natt. Tre grader i skrivende stund, så jeg forbarmet meg over de små og bar dem inn i drivhuset, og på med varmen. Nå kommer jeg ikke inn der selv... Ja, ja varmen slås vel på mot helgens er det ut til:) Tusen takk for deres kommentarer, det gleder:)
Helena: Jeg har kjøpt prunus, ikke 'kanzan' men en hengende sort, men er litt nysgjerrig på ulikkhetene på de tre sortene bortsett fra hengende og ikke:) Men visst er de vakre:) Klem og takk til dere alle:)

Linda sa...

Helena igjen:): Du ser min prunus på bildet, høyt podet på stamme, men hengende krone. Sortsnavnet henger på men jeg glemmer hele tiden å se etter...

Mia sa...

Ja, det är illa när termostatet är så osäkert men efter den här veckan kan vi väl kryssa fingrarna för att det är över. Blir fint att se fruktträden blomma, glädjer mig, bara det skjer efter frosten. Hos mig börjar jag ana det röda av äppleblomst också.

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Hei igjen! Det vokser forholdsvis frodig innedørs, her også... ; ) Og ja, tenkte meg nesten det, at pionblomstringen min ville være så godt som misunnelsesverdig! Pionene har vokst veldig raskt i det siste, på disse kanter!

Frøken Solhat sa...

Sødeste Linda....ja vejret spiller os virkelig et pus - men det skulle blive bedre igen til week-endne :0) Skønt med alle de smukke frugttræer når de springer ud og du forstår lige at fange essensen med kameraet :0)

Knus Dorthe

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails