VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







fredag 5. november 2010

Frøken hagegjest

 
Anne på moseplassen har igjen ny konkurranse, og denne gangen har jeg klart å finne en kandidat, og det må bli Frøken Skrekk.
Jeg er livredd edderkopper, og det er ikke få scener det har blitt her hjemme pga forvillede edderkopper som dukker opp i huset….
Men i hagen må de gjerne være. De hjelper til med å holde skadedyr bestanden nede, og så lager de jo utrolig vakre dekorasjoner i hagen.
Hagen august 2010 045
 
Vakre blondebroderier
 
Hagen august 2010 048 
 
Og når jeg kommer hjem fra nattevakt om morgenen, og ser morgenduggen glitre som diamanter i lyset fra morgensolen… Ja da er jeg jammen glad jeg har disse små i hagen. …Men ikke inne….
 
Hagen august 2010 050 
 
Jeg har litt lyst til å vise en annen liten gjest vi har hatt, en skikkelig søt liten krabat
 
Hagen 8 august 2010 026
Denne ble raskt minstemanns lille kjæledegge, til og med en liten biltur har han vært med på, før han ble sluppet fri i det grønne… Laaangt fra der han ble funnet stakkar.
 
Hagen 8 august 2010 029 Hagen 8 august 2010 030 Hagen 8 august 2010 033
 
 
Jeg ønsker alle lykke til i Annes konkurranse. Man kan melde seg på helt til 14.november, så du kan enda hive deg med:)
Klem fra

8 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

hey! edderkopper er kule :D
Og nettene er jo vanvittig vakre når de er perlet til slik!

Kjempehyggelig at du er med på konkurranse :)

Og du, den lille larven på slutten der var utrolig søt der den kravlet rundt!

Lisbeth (countryliv) sa...

Så smukke spindelvæv billeder du har taget, jeg nyder også de smukke mønstre i buske og hjørner om efteråret. jeg er ikke bange for edderkopper, men derimod for græshopper og lign. Og den lille søde grønne gæst er jeg bange for at have i drivhuset:0)
Ha en dejlig weekend, hilsen Lisbeth

Maria sa...

Ta bilde av skrekken og send den til Anne -- det høres ut som en god terapi :-)

Dråpebildene var nydelige - nesten synd at ikke månedens moseplasskonkurranse var "Naturens kunst i haven".

Fortsatt god helg

Bente sa...

Tror jeg har samme forhold til edderkopper som deg! Liker de ikke, innendørs, men de kan godt få være i fred i hagen. Likte den lille grønne, mye bedre. :o)

Her har vi kost oss med pizza hentet fra vår lokale pizzarestaurant, og nå er det "Skal vi danse" og "noe rødt i glasset". Deilig med helg.

Jeg har akkurat flyttet rundt på møblene på halve stua, og skal bytte litt plass på diverse bilder, etter hvert. Artig å "fornye" stua på denne måten.

God lørdagskveld.

Klem fra Bente

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Hi-hi, har den grønne lille tassen fått være med på biltur? Det ble nok litt av en opplevelse!
Alldeles nydelig blonde, forresten!

Marit sa...

...eehhhh, den kommentaren over var litt spesiell eller, litt god gammeldags spam tenker jeg!

HELT fantastiske bilder, du er helt rå på å se motiver. Det kjenner jeg jo forresten til, kameraet er jo parat enten det er på vei opp Besseggen eller unger leker:-).

Krysser fingrene for at du vinner, jeg skal stemme!

God klem:-)

Bekka sa...

Så utrolig vakre bilder, særlig de av spindelvevet med regndråpene på - helt spesielle!
Også flotte bilder av den grønne lille krabaten, veldig søt :)
Klem fra Bekka

Linda sa...

Tuuusen takk for alle deres kommentarer:) Her går det i hundre og tusen for tiden... MASSE jobb, bursdagefester, halloweeen, og en ny dill... (som tar litt tid) Den siste skal jeg ansrt skryte litt av, for nå er jeg litt stolt. Dårlig samvittighet får jeg for å ikke få besøkt dere så ofte, men jeg kommer tilbake plutselig:) Har fått sånne anonyme rare kommentarer, sikker tnoe spam greier, så nå har jeg prøvd å endre slik at man må legge igjen ordrebekreftelse...

Jeg ønsker dere alle en skikkelig gooood weekend:) Klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails