VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







fredag 19. juni 2015



Hmmmmm


Duften av Syrin.... Det er lite som slår den duften...


måtte skygge litt for sollyset.... men det er så kost og sitte her og gynge og tenke....
og når jeg tenker, med duften av syrin i nesten... ja da kommer tankene i full fart... Og jeg lurer alvorlig på å skaffe meg høns i hagen. Ikke mange, men kanskje tre stykk. Sorten Sultan er den som passer godt tror jeg. Er det noen av dere som ønsker å dele deres erfaringer?
Alt det med hus og en liten inngjerding er greit, varmelampe og mat.
Men jeg vil de skal rusle rundt i hagen slik de gjør på trädgårdstisdag... men vil de søple veldig? Vil de rote rundt på planter og busker? Vil de legge fra seg hønsemøkk overalt? Jeg regner med at høner ikke går på do, men hvor ille er det egentlig? Jeg ber om sannheten:)
Jeg kjøpte en bok om høns for noen år siden, så det er en tanke jeg har hatt lenge....
Og jeg har sett et hønshus som er utformet som et beach house, det kan passe fint her, både fordi det er nære havet og fordi de kan bo nære den dammen jeg går svanger med.....
Eller et hønsehus med lysekrone? Det fortjener de vakre damene...


Det mangler liksom et par hvite høns nede til høyre på dette bildet ikke sant?
Ps: jeg er meget klar over ansvaret for dyr altså, og datteren i huset er dyrevernforkjemper av rang, så ansvaret med høner og deres sikkerhet er er diskutert og ivaretatt. Estetikken er også ivaretatt, og jeg vet de vil passe inn. Det er hagen og plantenes sikkerhet jeg nå er opptatt av. Noen som vil dele sannheten?

Far i huset har sagt vi må velge mellom Høns eller ham... 
mulig jeg kan leve med stereoanlegget i grillstuen, om han kan leve med tre høns??? Oppfølger kommer.

ha en super fredagskveld.

Klem fra

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha det lyder som herhjemme, det tog også noget tid at overtale manden. Nu er han mør og med på ideen, så efter planen rykker der høns ind herhjemme efter ferien. Måske jeg også skulle overveje lysekrone i hønsegården ;-)

Linda sa...

heldig du som er litt lenger i prosessen:) Jeg har loddet motstanden her i kveld, og jeg tror den kan overkommes:) Nå gjelder det å finne det perfekte søte hønsehus, jeg har mange gamle vinduer som er solide og isolerte.... Jeg er glad jeg ikke har nevnt at jeg er svanger med dam enda:):):)

Underberget sa...

Vi tenker visst i de sammer baner Linda, for jeg har også lenge drømt om høner i hagen:-))) Og et FIIINT hønseus må vite! Dem jeg har snakket med har sagt at det kommer rotter hvis man har høner, men det er vel hvis man lar mat ligge ute som hønene ikke spiser opp. Jeg er nok mest bekymret for vinteren, at de ikke skal ha det for kaldt og at jeg ikke må måke vekk en halvmeter snø for å komme fram til huset hver dag...
Hagehilsen fra Berit

Linda sa...

ja ikke lett å finne ordetnlig fiiint hønsehus, men den som leter skal finne:)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails