VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 19. februar 2011

I går...


Jeg har vært så utrolig heldig å få noen greiner fra et magnolia tre.
  Mine egne to magnolia trær lever, men jeg er usikker på om du små knuppene inneholder blomster, eller om det er bare blader… Det blir spennende å se… Det er jo vanlig at magnoliane kan sture noen sesonger før de kvitterer med å blomstre… Snakk om å være langsur…
Men når man er så vakker så kan man kanskje tillate seg noen nykker?
I forrige uke ble greinene satt I vasen I stuen, og nå spretter knuppene. Det ser ut som om det nyydeligste silketørkle er på vei ut.
 
bloggebilder 028bloggebilder 027bloggebilder 029
 
Jeg synes det er helt utrolig hva som skjuler seg inne I denne lodne knuppen… Knuppeanleggene har lagt klare siden I høst, og nå begynner de å bli våryre, og kan tas inn til driving. Andre greiner jeg har pleid å ta inn er forsythia (fine til påske og henge påskeegg på), men også greiner fra epletrær, syriner m.fl kan man også lykkes med. Det er bare å ta med hagesaksen ut I hagen og klippe I vei.
 
bloggebilder 023
Med min grein har jeg rett og slett ikke gjort annet enn å klippe den av, og sette den I vasen på plassen sin…
Men I ettertid har jeg jo lest at den skal gradvis vennes til varmere temperatur osv…
…men det har gått helt fin med mine, tross røff behandling. Nå kan jo naturen være ganske lunefull også da…
 
bloggebilder 031

I dag:
 
bloggebilder 001

Så har knuppene avslørt enda mer av sin hemmelighet…
 
bloggebilder 011

Og jeg gleder meg desto mer… og nesten hopper opp og ned av glede
 
bloggebilder 009bloggebilder 008
 
For neppe er det noe vakrere enn en magnoliablomst
bloggebilder 013
 
I går:
 
bloggebilder 037
 
Enda så er det inne jeg holder på mest for tiden. Vinteren holder fortsatt et grep om hagen. Og jeg venter lit tmed å så slik at jeg kanskje unngår det verste plassproblemet… Husker nemlig jeg lovte meg selv å starte litt senere I år… Så startskuddet går ca 1. mars her I huset, når det gjelder såing
Dermed er det om igjen å bli ferdig med de fleste andre prosjekter før våren. For jeg vil jo ha samboer ut I grillstuen så fort som mulig…he, he. For den vil jeg jo ha klar helst i går…
Nå er far I huset ferdig med mye inne på rommet til minstemann, så da er det min tur…
 
I dag:
bloggebilder 005
 
Status: Ferdig grunnet et strøk på alle vegger, minus tak. Så nå er det bare å kaste seg ut I det, og grunne et strøk til I taket. Alle gleder seg til minstemann får ferdig rommet sitt, og aller mest hanSmilefjes
Og når det kommer til farger på rommet hans; Ønsket var svart med oransje flammer…
Vi har blitt enige om hvitt,  svart, og grått, og mulig en eller to oransje detaljer…
Det er en deal vi alle er fornøyde med. Gleder megSmilefjes
Jeg ønsker dere alle en god helg
I dag skal jeg I min tantes bursdag, og hun får blandt annet en lekker bukett tulipaner
 
bloggebilder 022
 
Visste du at man skal klippe litt av stilkene til tulipanene hele tiden? Siden tulipanene vokser vil etterhvert veien fra stilk til blomst bli så lang…
Men om du klipper av stilken vil veien holde seg kortere, og blomsten holder seg lengre. Et tips fra min blomsterhandlerSmilefjes
Klem fra

2 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

Skønne skønne billeder af magnolien.....utroligt så fint og delikat kronbladene er foldet sammen.

Hvilken energi du ligger for dagen Linda.....syntes det lyder som en god aftale du der har fået med din søn omkring farvevalg - det bliver rigtig flot :0)

Knus Dorthe

Linda sa...

Magnoliaen er aldeles nydelig der den springer ut, bildene yter den ikke rettferdighet, men ,men...
Ja jeg er fornøyd med dealen, he, he:) Det blir godt å bli ferdig:) Så jeg kan gjøre andre ting...hi, hi

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails