VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







torsdag 6. januar 2011

Min Frøken islilje




Min deltager til Annes Frøken konkurranse må bli denne isavstøpningen av bladene til en av mine vannliljer; Frøken Islilje.
Det er ikke lenge siden jeg viste dere disse bildene, men her er de altså igjen.
Vannliljene mine er jeg veldig glade i. De gleder meg hele sommeren. Ikke fordi den blomstrer hele sommeren (men de har lang blomstringstid), men fordi den liksom gjør noe med hagen uansett I hvilken fase planten er i. Bare vannspeilet bøtten er vakkert.
De danner vakre knupper som speiler seg I vannet, og plutselig en dag er knuppen åpnet seg. De er helskjønne. Hver kveld lukker den seg sakte, for så å åpenbare den vakre blomsten igjen neste dag.
Men I år har jeg har de gitt meg litt ekstra glede (og litt bekymring…)I høst også. For frosten kom som sagt raskere enn ventet og kapslet inn vannliljebladene I isen.
beh vannlilje3

Men nå står de trygt I bøtten I drivhuset, og små spirer viser at det står til liv.
Så da er det bare å glede seg til neste sommerSmilefjes

Imens nyter jeg et eventyrlig vær, hvitt, hvitt og atter hvitt.
Klem fra

7 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Nydelig bilde og en flott kandidat. Ønsker deg lykke til i konkurransen.

Om jeg forstår deg rett, så har du de i et kar hele sommeren? Om så er lurer jeg på hvor stort kar har du vannliljene i, og hvor dypt må det være?
Kunne tenkt meg vannliljer jeg også, de er jo så vakre.

Bente sa...

Din Frøken Iskald var nydelig!

Ønsker deg en god helg!

Klem fra Bente

Anne (Moseplassen) sa...

så gøy at du deltar med denne, herlige bilder :)

Pst, du har ikke husket å navne om kandidaten din, Frøken Iskald var jo alt i bruk som du jo selv har oppdaget. Legg inn en kommentar på utlysningsteksten når du har endret, så skal jeg oppdatere listen.

November- symra sa...

Spennende is-skulptur. Mormor har jo bygget dam og blir nødt å prøve seg på vanliljer til sommeren. Lykke til i frøken frost!

Mario`s Verden sa...

Nå har jeg tittet innom og sett på drivhus , pelliser og kost meg.
God helg!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nydelig bilde! Lykke til i konkurransen!

Takk for morsom kommentar hos meg:-) Du må også ha lykke til med pallesofa-prosjektet ditt! Det hørtes tøft ut!

ha en fin ny uke!
Klem fra Hjørdis

Anne (Moseplassen) sa...

uffda Linda, dette er virkelig ikke din uke. Frøken Iskunst navnet er allerede tatt i bruk :(
Du får si i fra når du har funnet ett nytt.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails