VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







lørdag 25. september 2010

vel hjemme igjen, med inspirasjon og nye prosjekter


Vel hjemme etter en fin tur til Danmark.
Datteren min og hennes venninne var opptatt av dyra på gården, og jeg nøt hagen og hagelivet.
Tenk å kunne sette en spade i jorden hvor som helst på tomta uten å treffe en sten… sukk.
Her hjemme kan jeg jo nesten ikke sette spaden noe sted uten å treffe fjell eller sten…
Opphøyde bedd blir løsningen på det.
Jeg ble tatt med på noen fantastiske gartnerier, som man bare kan drømme om.
Og en tur i en helt utrolig flott hage ble det også.
Og tenk verden er ikke stor… for søsteren til hun som eier den hagen, bor faktisk 5 km fra meg. Artig.
Dere skal få se noen bilder om litt.
Etter jeg kom hjem har jeg kost meg litt med bloggene i blogglandia.
interiør behandlet 6 
…også har jeg holdt på med litt annet…
I tillegg til  å få plantet mine små danske planter, som ble med hjem i kofferten (skyllet av jorden og puttet i poser). Enkelte av de plantene jeg så på gartneriene hadde vært verdt å ta på ryggen og gå hjem med…sukk. Eller ringe samboer og be han komme og hente oss med tilhenger…
Hagegal er jeg, men litt opptatt av interør også, men det er lenge siden de store prosjektene inne her hos oss har fått noe særlig oppmerksomhet.
Men nå har jeg bestemt at det skal stå i fokus denne vinteren.
Og første prosjekt var å male dette spisebordet.
 
Samboer fikk litt sjokk når han fikk vite at spisebordet vi har hatt i snart 13 år skulle kastet ut.
Og han syntes ikke at det furubordet var fint i det hele tatt, så humøret hans var ikke topp når bordet måtte hentes…
Jeg argumenterte hardt for at det uansett kom til å bli bedre enn det vi hadde (brunt, maurspist maxico bord…), og at et hvitt bord tross alt ville passe bedre til stolene våre…
Han innså vel at han ikke hadde stort han hadde å si, så bordet ble hentet…
Bordet er kjøpt brukt, og var i furu, men ble malt hvitt (farge: bomull, glans:80), så synes jeg det ble fint jeg…
Det hører til 8 flotte stoler, de skal også få maling om litt…
Siden maling ikke er min sterke side er jeg litt stolt også (ler).
 
interiør behandlet 3 
Men det er ikke det eneste bordet som er byttet ut. Salongbordet kom på plass litt sent i kveld, så bildene ble ikke gode.
Jeg skal vise dere i morgen.
Samboer er ikke like stolt over meg, som jeg er (ler), men jeg tror han klarer å venne seg til det.
Bare jeg blir kvitt to bord, åtte stoler (som han ikke tror skal inn i huset…), pluss utallige gamle trekasser som skal i grillstuen, og kanskje noen inn i huset…, esker med løk (som skal i beddene) og noen andre møbler som er kastet ut… alt dette som nå tar opp plassen til bilen hans i garasjen…
Jeg tror jammen jeg er kurert for maleskrekken, og har nesten fått helt “dilla”
og klarer ikke stoppe… Skal jeg kaste meg over neste prosjekt eller skal jeg vente til det hele går over…???
Slike ting har det med å gå over hos meg…
Skandihest stutteri september 2010 059
Neste prosjekt jeg iallefall nå har lyst til å fullføre,
er å kle endeveggen i stuen med panel og male den hvit.
Her må jeg bruke alle overtalelseskunster… fordi det er ikke mer enn 6 mnd siden jeg organiserte dugnad for å få den hvite veggen (lys tapet), tapesert i en mørk tapet…
skulle liksom ha en mørkere “fond-vegg”
Men det var da, og nå er nå.
Og nå vil jeg ha en mer landlig stil… Kanskje om jeg setter i gang selv… Da blir vel nervene hans så store at han tar over kanskje…
interiør behandlet 2
 
Jeg ønsker dere alle en god helg.
Hmmm…disse lysene skulle kanskje vært tent… jeg er ikke god å sånne bloggebilder, men, men..
Vi har besøk av magevirus i helgen… ikke det besøket man helst vil ha, men slike ting har det med å komme uten invitasjon…sukk
Vi spiser masse blåbær, det skal jo være bra.
Klem fra

2 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sa...

Hvilken energi du har Linda, jeg er fuld af beundring. Bordet er blevet rigtig fint og jeg forstår godt at du vil have hvidt påde på væggen og på møblerne - den landlige stil er skøn og passer jo rigtig godt til dit skønne træhus:) Jeg glæder mig til at se billeder fra din seneste Danmarkstur. Du bliver glad når du får lavet højbede så kan du både nyde at grave uden at ramme sten og fjeld og samtidig nyde sten og fjeld som jeg jo synes er så fantastisk ved dejlige Norges natur:o) Knus og god weekend fra Lisbeth

Unknown sa...

Lisbeth: Så hyggelig med besøk og hilsen fra deg:) Jeg jobber hardt for den veggen nå, he, he:)
Klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails