VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 27. september 2010

En liten titt inn...

Litt skummelt…

Dette er jo en blogg om hage, så jeg hadde vel egentlig bestemt meg for at det var det bloggen skulle være… Men jeg er også opptatt av interiør…og synes det også er veldig gøy. Derfor florerer det av like mange interiørblader som hageblader her i huset… jeg skal ikke si hvor mye kr jeg bruker på blader…

Malingen av bordene mine har gitt mersmak, og jeg har herved bestemt at vinteren 2010/2011skal stå i oppussingens navn her i huset. Det kan også ha noe med at ungene er blitt større, og har sluttet å dekorere vegger osv på egenhånd. Selv om mads følte for å skrive navnet sitt på sin kjøkkenstol i går…sukk…

På en uke nå er begge bordene i stuen malt hvite. Jeg ble veldig fornøyd, ekstra fornøyd med det kvadratiske bordet til hjørnesofaen. Det ble mye mer symmetrisk synes jeg. (to stoler står og venter på sine to siste strøk i morgen) Tapetet på veggen er fra Designers guild, og er kjøpt for to år siden, og brukte nettopp nemlig to år før den i våres kom opp på veggen. Det var vår, og det gikk mot lysere tider, taket skulle endelig etter 9 år males hvitt, og jeg ønsket meg en mørk fond vegg….

bloggebilder 019 

(Litt høy bukett på bordet… Jeg liker litt lave buketter egentlig, men jeg synes georginene er SÅ staselige når de får være litt store, og derfor får de lage et lite ekstra stort show nå)

Jeg ble aldri helt fornøyd med tapetet, og nå når vi går mot mørkere tider ønsker jeg meg en lys vegg. Jeg tror det vil passe bedre til den stilen jeg liker, lys lett og landlig.

På torsdag skal det derfor legges panel, skygge skrå 95 cm bred, samme som i taket. Og jeg gleder meg vilt. Men så lurer jeg på, er alt dette noe jeg skal blogge om? Og i såfall hvordan skal jeg dele det opp i bloggen? Tenke, tenke… Jeg har tenkt at jeg i høst må gå gjennom ting på bloggen, som ikke har fungert som jeg ønsket. Som knappene mine, som leder til sider, som jeg ikke siden får lenket innlegg til. Så jeg føler de mister litt hensikt. Men jeg kan lage bilde lenker på siden istedet kanskje… Eller kanskje jeg skal holde meg til å blogge om hagen?

Det er maange spørsmål som surrer litt rundt der oppe i hodet nå… Men interiør og hage henger jo også sammen. I dag handler det jo mye om miljøer i hagen, og “hageinteriør”. Samtidig føler jeg det er mer fokus på å få inne til å henge sammen med ute… Få hagen inn og inne ut. Jeg er en person som blir glad i tingene mine, og er det noe jeg har falt for, så blir det ikke lett byttet ut. Så jeg er ikke en som pusser opp til stadighet egentlig. Jeg bruker nok heller laaang tid på å få ting gjort, fordi jeg må liksom “falle for det”, jeg må føle at det blir riktig. Og da vet jeg at jeg blir fornøyd. Så det er ikke uvanlig at det kan ta åååår før en vegg hos meg er møblert… Som veggen ved inngange til stuen… stått tom, med unntak av korte perioder med møbler jeg ikke har følt passet, står den enda tom etter 9 år…

Det var mye meg, meg, meg… Vi er jo iallefall en halvpart til her som gjerne vil ha noe å si, og bare for å ha sagt det; Det hender han får lov:)

Ja, slik er ståa her om dagen, og derfor ser det også ut som en bombe har ramlet ned midt i bakhagen… Så i morgen (…det har jeg sagt i tre dager…) SKAL jeg ta å få vasket drivhuset….

Takk for at du stakk innom , legg gjerne igjen noen ord. Det settes STOR pris på, men er selvfølgelig ikke noe press. Jeg måtte bare lufte litt tanker…

Klemmer fra

5 kommentarer:

Asbjørg sa...

Heisann!Min blogg skulle også egentlig være en hageblogg,men det har blitt en littavhvertblogg.Og det synes jeg er helt greit,jeg lager et innlegg om det som passer meg der og da,enten det er om blomster ute eller inne,interiør,turer eller hva det nå er.
Opp-pussing her i heimen tar laaang tid,brukte noen år på å få malt furupanel og furumøbler hvite,og er veldig fornøyd med den lyse stilen og med alle de gamle tingene våre!
Ha ei fin uke videre!

Mia sa...

Ja interiör, men kommer inte utenom det heller har man ett hem.. I sommer, eller sista halvåret, har vi ordnat nytt kök här hemma ( litt av en historie!) men det resulterar ju i att alla andra rum också måste tas ser jag, nu stämmer ju inte färgerna alls ihop längre.. Bara jag kommer mig på benen så, då kommer målarpenseln fram. Ser ljust och fint ut hos dig, vita bord ger ett friskt och rent intryck :)

Frøken Solhat sa...

Søde Linda....hvor er du altså flittig og aldrig langt fra tanke til handling :0)

Dine borde er blevet flotte.....har du selv malet stolene også for jeg overvejer om vores spisestue stole skulle have en opfriskning?

Lidt mix på bloggen gør ingenting.....skønt at blive inspireret på flere punkter.....og så bliver det jo også vinter engang :0)

Sensommerblink Dorthe

line sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min.

Jeg synes det er helt greit å blande litt med både interiør og hage, det er nok flere av oss som har flere interesser. Vinterstid er det jo ikke så mye hageblogging, og da er det jo greit å fylle på med andre ting, mnes sommeren brukes til hage og andre uteaktiviteter.

Selv synes i alle fall jeg at det er gøy med blogger som innholder litt av hver ;)

Lykke til med valget om hvordan bloggen din skal se ut fremover. jeg gleder meg :)

Linda sa...

Asbjørg: Ja det blir nok slik her også, det er liksom litt naturlig å skrive om det som opptar en der og da:) Men det er jo som regel mest hage det da:))

Mia: Nytt kjøkken? så spennnende da:) Men sant at når an begynner et sted så medfører det seg mer. Man ønsker gjerne en helhet. Men jeg må bare si at det har laaang tid her og:)) Men jeg har tro på vinteren her i år, he, he:)

Frøken solhat: takker for dine besøk hos meg, det setter jeg stor pris på:) Stolene er ikke malet, men kjøpt sånn, men jeg har to stoler opp jeg har malt netopp og de ble fine. Maling gjør susen:)

Line: Takk for støtte, det blir nok mye litt av hvert etterhvert:))

Klem til dere alle sammen:))

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails