VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







onsdag 11. august 2010

Frøken fin…

diverse hagebilder 040

…Som ikke vil bli våt.
Derfor er hun plukket inn i vase, da værvarselet er meldt regn i to dager... igjen... sukk.
Så nå står hun i vinduet, og titter ut.
Blomstene trives godt som avskårne også, så det er bare hyggelig å plukke inn en bukett en gang i blandt.
 
Hun er hagens dronning, og
hun må bli min kandidat til konkurransen “Frøken rose” hos Anne på Moseplassen.
 
‘Karen Blixen’ en av mine yndlingsroser. Hun er hvitt som kritt, og lyser godt opp i sommerkveldene. Hun kler godt et “måneskinnsbedd”.
I måneskinnet er hun praktfull. Mens andre blomster svinner litt om kvelden, så lyser denne frøkenen her desto mer opp, synes jeg. Og bladverket er friskt og mørkt grønt og fremhever den hvite fargen helt perfekt.
 
Hun krever litt særbehandling, men som VIP plante får hun det. Hun slipper unna vannsprederens kalde dråper, og blir vannet med vannslange eller kanne kun på føttene:)
 
Jeg vil vise litt flere bilder av henne:
 
Hagen 8 august 2010 019 Hagen 8 august 2010 020 Hagen 8 juli 024
 
Men desverre så viser hun sin misnøye med regnet ved å få rosa flekker på bladene… Jeg skjønner henne godt jeg, jeg liker ikke regnet jeg heller, iallefall ikke for mye av det. Så hun foretrekker å stå under et takutspring eller lignende. Hun gjør ikke det hos meg, men når grillstuen kommer opp, skal jeg flytte henne inn under tak der. Enten i potte, eller om vi bygger over litt av uteplassen foran grillstuen også… Vi for se.
Nå høres det ut som ikke tåler regn i det hele tatt, men det gjør hun. Hun er som meg, tåler regn i passe mengder.
 
Men til tross flekker og regn, så er hun absolutt vakker, og dufter aldeles nyyyydelig!
 
Jeg ønsker alle lykke til i konkurransen.
Jeg gleder meg til å stemme. Det er maaange flotte kandidater har jeg sett, og det er alltid spennende å se om den jeg stemte på vant:)
                                                                                                                   Klem fra

5 kommentarer:

Margrethe sa...

For en skjønnhet! Det blir til at jeg plukker inn her også. Det blir litt i meste laget av regn på rosene. Da er det ikke annet å gjøre enn å ta med seg herligheten innomhus. Ønsker deg deilige soldager i august.

Anne (Moseplassen) sa...

Finfin rose :)
Mine foreldre har en diger hekk med Minette, som blir så furten når hun blir våt at hun rett og slett limer igjen knoppene så de rotner. (hun går i ball). Det året jeg gifta meg satt vi 10 meter tak over hekken en uke før, og vips så fikk vi skjønne roser til bordene og brudebukett, og en vakker hekk i hagen på dagen.

Pertentlige madammer får særbehandling ja *ler*

Kos at du er med på konkurranse :)

heidi sa...

Nydelig! Er så svak for kvite roser! Litt kjedelig med de som ikke tåler regnet så bra, men så blir de desto mer dyrebare når man endelig får oppleve dem i fullt flor!

Lykke til i konkurransen!

Mia sa...

Vilken sötnos! Regn är det inte många som tycker om så jag begriper henne. Men tack, nu vet jag var rosa prickar på mina vita rosor kommer ifrån, det har jag aldrig begripigt.
Njut sensommarkvällarna :)

IngunnBW sa...

En delikat, jomfruelig vakker og forfinet rosefrøken :) Perler i haven får gjerne spesialforpleining, og denne er så absolutt verdt litt ekstra stell.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails