VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







søndag 19. juni 2016



Oj Oj Oj....
nå skjer det så masse så raskt at jeg straks henger etter her inne igjen.



Jeg elsker jo som sagt å reise til vakre steder og besøke hager der.... Og jeg er ganske god på(sikkert til noen fortvilelse) til å skape meg muligheter og reiser sånn dann og vann. I går meldte de at det skulle regne i Norge (Fredrikstad) på søndag. I Varberg meldte de pent vær og dessuten var det flere jeg følger på insta som skulle ha åpne hager....  så absolutt ingen grunn til å ikke reise...



Lett som en plett, kl 06 satt jeg i bilen på vei til Varberg, og tre timer senere var jeg fremme i hagen og butikken og cafeen til Lilla grøna Victoria. Og for en plass....
Hun er hagedesigner og når man ser hva hun har skapt i egen hage, får jeg mest lyst til å kidnappe henne og ta henne med hjem en tur...
Jeg skal forsøke å velge noen bilder og vise dere


En aldeles nydelig mix av ulikt bladverk
Jeg mangler litt ord fo rå beskrive alt hva denne hagen hadde...


en gang av agnbok.... tenk om jeg kunne finne plass til en slik....sukk


roser og brudeslør...og rust, det søte mot det røffe...


små, korte eller lange kikk, rom delt opp av ulike hekker eller trær


lar bildet tale for seg


et nydelig lysthus


Platanlønn espaliert, fire stk som danner et tak med tiden.
En av de lyse krukkene i bakgrunnen ble med meg hjem....


en fuglehus til de hvite aldeles nydelige duene


Hun hadde også høner i hagen, nydelig lite hus.... som jeg savner våre høner..... sukk....



Miljøet utenfor cafeen og butikken var helt fantastisk







flott uteplass, kan ikke få sagt det nok....

En dam var det også på eiendommen, nydelig anlagt, såååå vakkert med brygger og sitteplasser, og gullfisk






 jammen er det enda mye mer som jeg får vise senere.... Jeg har sett mange hager etterhvert, men denne er absolutt en av de flotteste jeg har sett. Her var alle elementer man kan tenke seg i en hage, i perfekt samspill. Jeg gleder meg allerede til neste gang jeg kommer hit. Hun har B&B også, og det hadde vært kjempested å overnatte.

I de neste dagene skal jeg forsøke å dele med meg av noen av de reisene jeg har gjort den siste uken. For vi nordmenn trenger ikke nødvendigvis reise så langt.... 

Håper du har hatt en flott hagehelg

Klem fra

5 kommentarer:

Christina Mari sa...

Oj,noe så vakkert ! Her kan man virkelig drømme seg bort.
Kjempe fine bilder,gleder meg til å se mer.
Ha en fin mandag.
Klem Christina

Huset på landet sa...

Så herlige bilder! Fulle av inspirasjon!!! :-))
Du er flink til å besøke hager. Og det er veldig hyggelig at du deler litt av det, slik at vi som ikke har mulighet til å farte rund får litt glede av disse flotte hagene du besøker. Selv om jeg holder en knapp på hagen din. <3
Bloggen din har blitt flittig lest i gjennom flere år. Og jeg har virkelig savnet innleggene dine. Så... Veldig hyggelig at du er i farta igjen. Og at du legger ut så fine bilder på Instagram er en fryd! :-)
Line

Linda sa...

tusen takk til dere begge to Christina og Line:) Når hagegalskapen blir stor nok så skjer det mye rart og gøy:)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Spennende hage du har besøkt. Mye inspirasjon å hente. Ha en fin hagedag,
hilsen Ingeborg

Underberget sa...

Helt nydelig!! Slike utflukter er så inspirerende :-)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails