VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







tirsdag 24. april 2012

Jeg ønsker velkommen

 
IMG_4505
 
Til Miss Bluey, Checkmate, Blue Chip, Sarah Lodge, Walton heath, Blue Bonnet, Fred Booley, Doublure, Beatrice, Brendas Choice, Mrs Hearne, Doublet, Digby
De er flyttet fra Ray til meg. Du finner bilder av de enkelte under linken bestilling/internett på linken. Jeg håper de vil trives her hos meg.
 
En herlig gjeng Aurikler I blå og lilla toner
Jeg har planer for et lite Aurikkelteater, og saumfarer loppisene for de rette sakene. Jeg er spent på hvordan det blir. De skal få en flott boplass.
Ray viste fine keramikkpotter som tålte frost på messen. De er ikke umulig at de kanskje flytter I slike potter til høsten. Jeg mener Ray sa at man får tak i de på Blomsterlandet
 
Jeg sa i helgen at jeg ikke bruker billig jord, men Auriklene derimot, de vil ha næringsfattig, billig jord. Så her er det jo penger å spare, til en aurikkel til eller to, hi, hi.
De vil heller tørke ut enn å være for våte. Tørker de ut, og får vann når de henger med bladene, vil de reise seg igjen. Men blir de for våte derimot, da er det gjort… og de råtner lett…
De trives godt på en nordvegg, og kanskje desto viktigere at de står inntil vegg, eller litt i le for regn. For i skyggen tørker jo ikke våt jord opp så fort…
 
Pr i dag står de under tak i grillstuen, der er som regel skygge innerst mot veggen, og jeg har kontroll på vannmengden de får. Trivelig med noe som tåler skygge, for det er ikke mange andre blomster som vil kose seg på denne veggen.
 
I dag har det vært en nyyydelig dag. 12 grader og sol, det er på tide og begynne å herde ting I drivhuset, så jeg lufter så mye jeg kan på dag og kveld, mens jeg manner meg opp til mange dager med mye bæring ut og inn…
 
Takk for at du titter innom meg.
Klem fra
 

6 kommentarer:

NoenNotater sa...

SÅ fine! Skal bli gøy å se Aurikkelteateret :)

Vivishagerom sa...

Her var det mange flotte Aurikler! Gleder meg til blomstring!

Maria sa...

Litt av en samling! Gratulerer.

Roser og Patina sa...

Lekkert!! Aurikler kan gi sykelig samledille! Gratulerer med så mange flotte aurikler:) Er ikke sunt for meg med slike bilder..kjenner et MÅ HA instinkt;) Hvis du har lagt din elsk på Aurikler så anbefaler jeg på det varmeste å så Aurikel frø. Det er så enkelt! Jeg lover:) I går priklet jeg 17 små aurikel babyer og flere fra i fjor står med blomsterknopper:)

Kristin Aurdal sa...

takk for hyggelig hilsen i bloggen min :-)
Jeg har sendt deg en melding på Dine Hagedrømmer.

Linda sa...

Noen notater: Gleder meg til å lage det:)

Vivi: Jeg og, de er jo såå søte:)
Maria: Jeg takker og bukker på deres vegne:)
Ellen: Å ja jeg kjenner der allerede, jeg skal så mange. og i den ene potten er det fler esmåplanter så den kan jeg allerede dele av. Det kaller jeg valute for pengene:)

New Dawn: Jeg harikke vært hjemme i dag, men skal sjekke mailen i morgen. Jeg sender transportbil istedet for å kjøre bort selv, det ble faktisk ikke noe dyrere... Jeg gleder meg veldig til å få dette på plass nå:)

Tusen takk for deres hyggelig hilsner:) Det er alltid hyggelig å komme innom og se at noen har lagt igjen noen ord:)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails