VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







fredag 23. mars 2012

Hage på tv

 
 
Selv om det meste av stolhagingen flyttes ut I hagen I disse tider er det fortsatt herlig med inspirasjon på tv.
Hver morgen etter nattevakt denne uken har jeg sittet og glippet med øynene og sett programmet City gardener kl 07.40 på kanal fem.
Herlig inspirerende fyr, og flotte løsninger på små plasser, har gjort at jeg har klart å holde haka oppe fra tredje knapphull en ekstra halvtime.
 
Et annet av mine favoritt programmer er Trädgårdsfredag som er blitt sendt flere sesonger på svensk tv2.
Og slik er mitt forhold til svensk tv, frustrerende:
Vi har parabol… og dermed  får vi ikke tilgang på svensk tv 1 eller 2… Utrolig irriterende, inntil nesten sjokkerende. I såkalt “gamle dager” da kun tv var den nyeste tekniske dupeditten som fantes, da hadde man svenske kanaler.  Vi fikk til og med inn svensk tv på antenne her for 15 år siden… Så kom kabel tv, man hadde da fortsatt tilgang på svenske kanaler. Og dere som er så griseheldig og bo I et område hvor det er kabel tv, har det fortsatt. Heldiggriser. Utviklingen gikk raskt videre, og parabol ble etterhvert det nyeste… Hva skjedde da med de svenske kanalene? jo ‘Poff’ opp i luften gikk siganlene og borte ble de svenske kanalene,  Og i dag i 2012; Hundrevis av rare “ungabunga” kanaler kan man få, men sverige… Nei, det går ikke. Helt utrolig synes nå jeg.
Det tillates ikke at signalene sendes over luften eller noe sånt… Jeg har snakket med parabolselskapet vårt mange ganger får aldri en annen forklaring, intet nytt på den fronten… Her må det nye forhandlinger til mener jeg!!!
Vi har heller ikke tilgang på kabel, fibernett eller andre løsninger…
Men heldigvis så sendes Trädgårdsfredag på nett tv da…
 
Nytt i år er at trädgårsfredag, blir trädgårdsonsdag!
 
tradgardsonsdag_pernilla_tareq
 
På onsdager fra 4 april kl 20.00 på svensk tv2 kan du som er så heldig å ha svenske kanaler se Pernilla og Tareq igjen.
Mamma har svensk tv, kanskje jeg legger inn en fast visitt?
Kveldsmat hos mor hver onsdag eller noe sånt…
Ellers så får jeg sette meg ved pc’en og se nett tv… Ikke helt det samme, men, men…
Jeg legger det uansett sted,  inn på timeplanen, en ny hellig tid har oppstått her i vårt hus, eller mammas…
 
Er du glad i å se Hage på tv?
En flott oversikt over mer Hage på tv, finner du her hos Anne på moseplassen
 
PS: Nytt produkt lagt ut på facebook. En annen herlig regnmåler med krøllliljer. Jeg sier som Ole Brumm; “Ja takk begge deler” en blandt ruteliljene om våren, og en i martagonbeddet på sommeren. Og med lys i på kvelden har man to flotte blikkfang i hagen.
 
Klem fra

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Takk for tips! Jeg må skrive opp dette i boka mi, så jeg ikke glemmer det! Koselig med hageprogram på TV, og ha en egen stund for seg selv :))

Ønsker deg en fin lørdag.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails