VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 12. mars 2012

Bildedryss fra rum og trädgårdsmessan

 
 
Tidlig på lørdag suste jeg avsted mot Stockholm. Turen bort tok 5,5 timer, men med gode venninner på telefon, gikk det strålende. Dessuten er det jo I grunn deilig med en stille stund for seg selv også, for det er det ikke så ofte jeg har.
 
IMG_4598
 
Når jeg kom inn til Stockholm og nærmet meg der jeg skulle ta av mot Kista, surret jeg litt og måtte spørre meg frem. Men en snill mann fra iran tilbød seg å kjøre foran meg dit jeg sulle og ledet meg frem. Og HAN takket og bukket… Det var jo veldig snilt, men det var jo JEG som skulle takke og bukke. Jeg gjorde også det da.
Jeg skyndet meg å kaste tingene på hotelrommet og dro på messen, på parkeringsplassen var det noen som skulle dra, og jeg fikk overta parkeringsbilletten. Jammen et ordentlig hyggelig møte med Sverige.
 
Messen var veldig hyggelig og inspirerende for en abstinent hagesjel som meg. Nyttige og inspirerende fordrag også.
 
Jeg lar bildene tale for seg. Bildene er klikkbare.
 
IMG_4582IMG_4591IMG_4595
IMG_4635IMG_4653IMG_4640
 
IMG_4648IMG_4654IMG_4677
IMG_4657IMG_4683IMG_4686
 
IMG_4702IMG_4694IMG_4691
IMG_4689IMG_4668IMG_4663
 
Messen hadde som tema; Fest. Og det var flotte dekorasjoner overalt, så nå er jeg inspirert til å lage en vårdekorasjon.
 
Her hjemme har krokusen tittet frem i løpet av helgen.
Og i hele dag har jeg haget masse. Oliventrærne har flyttet ut i hagen. De tåler litt frost om det skulle komme litt. Og blir det mye så flytter de bare inn igjen. Mine to store Pittosporum har også flyttet ut. De måtte vike plassen til fordel for andre… Og de tåler det nok de også. Engeltrompeten skal flytte inn i drivhuset. Så nå skjer det noe hele tiden, herlig.
Det skjer noe med alt, bortsett fra klokkerankefrøene… To uker og fremdeles ingen spirer… Jeg venter utålmodig…
 
Jeg takker for at du tittet innom
 
Klem fra
 
 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det må ha vært en helt fantastisk messe å være på! Ut i fra bildene dine ser det i hvert fall veldig inspirerende ut. Var nok verdt turen dette ja :)
klem fra Laila

Aud sa...

Den messa såg flott ut,takk for at du la ut bilder.

Linda sa...

Jeg koste meg masse jeg:) Herlig med inspirasjon, og man får en følelse av at våren virkelig er på gang. I dag målte det 16 grader ute, og det hjelper på vårfølelsen det og:) takker for deres hyggelige ord:)

Tante Titti sa...

Tusen takk for masse inspirerende bilder.
Her har vi snøstorm i dag, og det kjennes ut som det kan bli lenge til vi ser noe som helst dukke opp fra bakken. Så i dag blir det nok en tur på gartneriet for å kjøpe seg litt vårstemning.
Ønsker deg en fin fin uke!!
Titti-klæmm!!

Tim Skovrup sa...

meget flot... og uha alle de blomsterløg... det kunne godt gå hen og blive en dyr fornøjelse ;)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails