VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







onsdag 23. juni 2010

et nydelig kafebesøk

Et lite cafebesøk med en nydelig hageopplevelse inkludert. Kan det bli bedre?
Ikke for meg i allefall. Jeg kom over dette stedet for et par uker siden, og har allerede vært der tre ganger.
Så er du i sarpsborg er det verdt å ta seg en liten lunsj på dette stedet. En blomsterbutikk og en liten cafe som ligger vegg i vegg, og deler felles bakgård.
 
IMG_8113
Blomsterbutikken har vært drevet av samme familie i over hundre år, og eieren bor selv i samme bygård. De har nettopp startet egen blogg også, og der finner du adressen, slik at du finner frem til dette nydelige stedet.
IMG_8112 
Det klatrer druer på veggen, pipeholurten strekker seg langt opp på bygårdenstak
 
IMG_8117
Stammen på pipeholurten er vridd, til og med den er sjarmerende
 
IMG_8123 IMG_8122 IMG_8131
IMG_8126 IMG_8130 IMG_8125
 
Jeg gleder meg til min pipeholurt blir så stor. Den vokser raskt. Jeg har min på hjørnet ved badekaret, og den er knappe meteren lang…
Eieren forteller at plantene i bakgården er planter fra butikken som ikke er blitt solgt som er plantet der, og er med på å gi en utrolig sjarm til hagen. Nesten hundre år gamle syrintrær dufter aldeles nydelig. Kurver med jordbær henger i trærne. Det meste er til salgs.
 
Jeg må si at jeg falt helt for en kjempestor Euklayptus (på bildet under. Bildet ble litt mørkt men…). Hadde jeg bare hatt grillstuen ferdig… men jeg har allerede tre store oliventrær jeg flytter rundt på som skal i grillstuen, så nå må jeg vente. Men en mosegrodd lysestake til grillstuen ble med hjem.
 
IMG_8115
 
Jeg kommer nok til å ta maaange besøk hit.
                                                                                       
Og mange flere besøk både hos dere og innlegg på bloggen blir det når denne dataen er fornyet:) Det er en kamp nå man sitter og har skrevet et innlegg og så slår den seg plutselig av… Og om jeg ikke har husket å lagre heller da… ja da er det ikke gøy…  
 
IMG_8119 IMG_8120 IMG_8118
 
Jeg ser at jeg snart har hatt 10  000 besøk her inne. Det er jo helt urolig, Jeg har aldri hatt noen forventinger til dette. Men jeg er utrlig glad for alle besøk og alle hilsner, gjør det jo så mye gøyerere å holde på. Så jeg tenkte å ha en give away når jeg kommer opp i 10000, og premien skal være fin, for dere er så flotte.
Takk igjen for at du hilste på
                                                                                                        Klem fra

7 kommentarer:

Bente sa...

For en utrolig trivelig kafè!
Her må det være koselig å ta seg en kopp kaffe, og nyte plantene.

Anonym sa...

Det var en koselig cafè, der hadde jeg koset meg!
Jeg søkte etter vannliljer, og klikket meg inn på bloggen din. Og her ble jeg en stund... Kjempefin blogg du har, med masse inspirasjon til hagen.
Koser meg med å planlegge bed, gangstier, drivhus,rosebuer m.m i vår nye hage.
Legger deg i blogglisten min jeg :)

Ha en koselig sankthanskveld!

klem Laila

Silje sa...

Gleder meg til å treffe deg på denne nydelige cafén imorgen :-) We love "Kaffeliten" hehehe..
Var der idag også jeg da..Fnis fnis.. I´m in love!

Klem klem

IngunnBW sa...

Der så det superkoselig ut! Et slik sted burde det vært i alle byer og tettsteder :) Du finner alltid så fine litt bortgjemte steder du, Linda :) Og forresten; valmuekapsler KAN hoppe!

Linda sa...

Bente: Det stemmer, der er det super koselig:)

Lillelaila: Takk for besøk, alltid hyggelig med nye besøk, så blir jeg "kjent med" ny blogger også. Gleder meg til å følge med på dine prosjekter:)

Silje: Gleder meg jeg og. Mens stuen blir malt kan jeg sitte på denne nydelige kafeen og nyte en lunsj med gode venninner:) Luksus:)

Ninni: Veldig koselig der, elsker sånne steder:) Vi får se om den hopper rett da:) Og håper biene har vært trofaste så ikke frøene er blandet med noe annet, så blir de oransje likevel:)

Ønsker dere en goood hagedag:)
Snart har jeg så masse å fortelle om... gleder meg:)

Kathrine sa...

Så koselig! Vi har noen søte kafeer på gamle Bakklandet her i Trondheim, men det er alt for sjelden jeg er der etter at vi flyttet fra "byen" og ut her jeg bor nå.

Her får du mange fine stunder ja:)

Marit sa...

Vakkert, her må jeg få være med en gang!

...Får "se lyset" når du kommer hjem i dag du da:-)

Sees i kveld, blir deilig å kunne være litt tilstede i samtalen, litt vanskelig med snella tilstede det;-)

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails