VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







torsdag 10. juli 2014




Når jeg ikke finner det jeg vil ha....



Så finner jeg på noe annet.
Jeg er glad i å gå på loppemarkeder, finne saker som kan brukes igjen.
Vi hadde lenge lett etter stoler til vårt bord på uteplassen. Enten kostet de mer enn vi ville betale, eller så var de ikke slik vi ønsket. Dermed kjøpte jeg noen gamle kjøkkenstoler på loppis og malte de i ulike blåfarger.



Jeg liker så godt blått, og jeg synes det passet godt til bordet også. Jeg malte med båtmaling, så de tåler godt å stå ute i litt regn også. Og de gir jo litt farge til hagen på tider der man ikke har så mange blomster også. Og så kostet de ikke mer enn at de kan gå i stykker uten at jeg får dårlig samvittighet.



I kveld ligger havet helt flatt, det er vamt og godt. Makrellen spretter, og vi venter på at minstemann skal komme hjem med fangsten. Kan det bli bedre?

I den ene potten står en artig liten sak,  den er i primulaslekten, jeg forstod den har ikke vært i salg før her i landet. Jeg fikk den av Hostadamen, hun behandlet den nesten kongelig. Den har små blå blomster og dekker seg selv med et slags hvitt lag, nesten som et pulver, på både knupper, stengel og blader.
Det spørs om jeg har hjerte til å la denne være en forsøkskanin.... For jeg vet jo ikke hvordan det klarer seg her. Den blir nok puttet i drivbenk eller aller helst drivhus i vinter og stelt meget godt med. Men kanskje om jeg får delt av noen planter, så kan jeg teste litt.


Navnet var Capitata ssp. mooreana



Jeg ønsker dere en vakker sommerkveld

Klem fra

2 kommentarer:

silk flowers sa...

Bildene er fantastiske her må jeg si. Blogginnlegget er superb. Jeg liker det

Rose sa...

Så smuk en udsigt du kan nyde på dine flotte nye blå stole :) Primulaen er mageløs! Har heller aldrig set den før.
God sommerdag.

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails