VELKOMMEN

I denne bloggen vil jeg først og fremst skrive om mine hagedrømmer. Selv om vi har bodd i huset vårt i 13 år, er det fortsatt flest drømmer i hagen min. Det er først de siste to årene som ting har løsnet litt, og ting har begynt å realiseres. Interessen og planleggingen startet i grunn i det øyeblikket jeg oppdaget at jeg hadde fått min egen hage:) Jeg er meget interressert i hage og alt som har med det å gjøre. Kommer til å skrive om drømmer... ulike prosjekter og planer, ideer og gjøremål. Jeg har ingen erfaring med å blogge, annet enn å ha fulgt flere bloggere i en stund. Så det vil nok være stadig forandringer i min blogg til den blir slik jeg ønsker. Siden min samboer absolutt ikke er interessert i hage (med dog veldig tålmodig), og jeg er over middels interessert, skal det bli veldig artig å "møte" andre hageentusiaster:) Legg gjerne en kommentar om både blogg og innlegg, tips mottas med stoor takk:)







mandag 22. februar 2010

Nyt vinteren:)




Ser mange lengter etter våren nå:) Det skjønner jeg godt. Men jeg benytter sjansen nyter fremdeles vinteren, for den har ikke lenge igjen. Under jorden er det masse som skjer, og for meg holder det å vite det. Liksom litt hemmelig det som skjer under all snøen nå, og litt spennende. Men akkurat nå har plantene det mye bedre under store vinterdyner, vakkert er det også:)







Alternativet på denne tiden av året er mye verre:)





Benytt den hvite fine hvite hagen til å se hva som kan plantes for neste års vinterhage. Nå er det lettere å tenke seg hvordan man kan dele inn hagen. Jeg er veldig glad for at jeg plantet noe mer vintergrønt i sommer, ser det gir noe mer fylde i hagen nå i vinter. Jeg har iallefall bestemt meg for å plante to kornell (Cornus Alba "Sibirica")denne sommeren. Denne sorten har grønne blader og ildrøde grener og bringer litt farge inn i vinterhagen. Særlig mot den hvite snøen blir det vakkert:)Greinene er også vakre til driving mener jeg å huske:)

Mye å gjøre på jobben i natt, så ingen endringer har skjedd her enda, men gleder meg til å prøve meg frem litt:)

Ha en flott dag:)

3 kommentarer:

Linda sa...

Huff da, dette innlegget skulle vært lagt inn på dagens dato... Ja, ja...:)

CasaGroth sa...

Her var det mye spennende siden sist Linda, så artig. Du er superflink du!
Jeg føler med deg ang parabolproblemene dine da..Usj.Kjenner til den problematikken, siden jeg har parabol selv. Håper det finnes en løsning da vennen min.

Ha en super dag i det nydelige været!

Linda sa...

Min løsning ble ei super god venninne, Katrine som forbarmer seg over meg og kommer til å ta opp kommende programmer for meg:) Så nå er skuldrene på plass igjen:) Ser det har skjedd masse hos deg også, skal inn en tur etterpå:) Gleder meg:) Klem

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails